wachtijd via cursus

• Elre

De wachtijd voor de via cursus is nu opgelopen naar 24 maanden.Heb in nov 2003 b.k.a. ontvangen en zou de wacthijd 18 maanden zijn.Zoals het er nu uit ziet mogen wij de cursus volgen in de periode nov2005-febr2006.Dit is 2 jaar later.Ik vind het ronduit belachelijk dat we zo lang moeten wachten.De kans op een jonger kindje word ons zo ontnomen.

• Patrick NH

Ja Elre je wordt er niet echt vrolijk van :(

Er zit helaas niks anders op dan wachten en wachten.

Groetjes,

Patrick

• nancy

Vreselijk als ik al die verhalen lees over dat lange wachten. Wij hebben ons destijds in december 1996 aangemeld bij Justitie en in juni 1999 hadden wij onze dochter in handen.

Toen vond ik het wachten al zwaar ppffff……………………..

Heel veel sterkte !

• Claudia

Wat erg zeg!!!!

Zonde van jullie tijd, het zijn loze maanden, zelfs jaren.

Zouden jullie voorrang kunnen krijgen vanwege leeftijd (omdat je zegt dat de kans op een jonger kindje aan je neus voorbij gaat)? Het proberen waard.

Heel veel succes en hopelijk loopt die wachttijd weer in!

Groetjes

Claudia

• cor

de via cursus geeft zelf aan dat de wachttijd zo'n 1,5 tot 2 jaar wachttijd kan duren. nu hebben jullie ws de pech dat het 2 jaar duurt, het zal ook verschillen per regio, maak je vooral verder niet druk, want je hebt nog een lange weg te gaan, en als je bij een vergunninghouder aangesloten bent, kan er ook nog veel anders lopen dan je denkt, maar hou vooral moed, en laat het niet afhangen op die 3 maanden, succes

• Elre

Ik zou dit inderdaad eens kunnen navragen maar ik denk niet dat dit kan.Want dit is natuurlijk oneerlijk tegenover anderen die al langer op de wachtlijst staan.Maar kan inderdaad wel eens navragen.Bedankt voor de tip

Gr Elre

• Patricia

Jullie hebben toch zelf op latere leeftijd besloten voor adoptie.

Ons BKA nr. is van 99 en er is nog geen UK in huis, de wachttijden zijn nooit kort geweest

• Elre

Patricia daar heb je gelijk in maar toen wisten wij nog niet dat de wachtijden zo lang waren en dat er een leeftijdgrens door M.v.j. is ingesteld dat het leeftijdsverschil tussen oudste ouder en kind niet meer als 40 jaar mag zijn.

En diep in ons hart hopen wij op een zo"n jong mogelijk kindje omdat wij graag ook die baby tijd willen meemaken.En oke als we dit allemaal van te voren wisten hadden we ons al veel eerder ingeschreven maar op dat moment hoop je op eigen kinderen en wordt deze stap niet 1,2,3, gemaakt.

• cor

nou sorry hoor, maar deze opmerking slaat echt nergens op, wij kennen mensen die net beginnen met de adoptieweg, zijn zijn al achter in de dertig, als je eerst het ziekenhuis ed probeert(ivf enz) ben je al gauw wat ouder, en wat is nou 4 jaar wachten, wij hebben 5 jaar moeten wachten, en ze mag er wezen, leeftijd maakt echt niet uit hoor

• Elre

Hoi Cor

Begrijp me niet verkeerd natuurlijk is een ouder kindje welkom.Ik vindt het alleen zo jammer dat als je je inschrijft je de eerste 2 jaar niks hoort.Ook wij hebben in de medische molen gezeten en ook allerlei behandelingen gehad.En dan ben je echt nog niet bezig met adoptie.En een ziekenhuis traject loopt bijna net zo lang.En als je eenmaal de stap hebt genomen voor adoptie is het toch in het begin een domper als je hoort dat het 4 tot 5 jaar kan duren.Wij hadden hier absoluut geen idee van dat er zo"n lange wachtijden waren.Anders hadden we ons meteen ingeschreven tijdens onze i.v.f behandeling.Maar ja alles gaat zo als het gaat en hier komen we ook wel doorheen.Hopenlijk verloopt alles goed.

Gr Elrecor schreef:

>

> nou sorry hoor, maar deze opmerking slaat echt nergens op,

> wij kennen mensen die net beginnen met de adoptieweg, zijn

> zijn al achter in de dertig, als je eerst het ziekenhuis ed

> probeert(ivf enz) ben je al gauw wat ouder, en wat is nou 4

> jaar wachten, wij hebben 5 jaar moeten wachten, en ze mag er

> wezen, leeftijd maakt echt niet uit hoor