Ik ben benieuwd of er mensen zijn die voorrang hebben gekregen om de via cursus te volgen i.v.m. hun leeftijd.
Gr Elre
Zelf ben ik 31 jaar, maar mijn man is 37 jaar.Dat is helemaal niet oud hoor maar het is wel zo dat bij het voorstel het leeftijd verschil tussen oudste ouder en kind niet meer als 40 jaar mag zijn.En hoe het er nu uit ziet zal mijn man net de 40 zijn gepasseerd als we de beginseltoestemming zullen krijgen.En dan moeten we ons nog inschrijven bij vergunninghouder en daar zijn natuurlijk ook wachtlijsten!Maar begrijp me niet verkeerd als we echt onze voorkeur zouden uitspreken is dat we het liefste een kindje jonger dan 1 jaar willen.Waarom?Omdat we die baby tijd ook graag willen meemaken.Maar een ouder kind is ook zeer welkom.
De voorrang bij de Via kun je vergeten omdat de oudste partner nog niet 42 is.
Maar stel dat je inderdaad binnen 2,5 jaar je beginseltoestemming hebt, dan kunnen jullie toch ook een zelfdoe procedure starten?
Uit de VS heb je soms baby's van een paar dagen/weken oud die al vrij snel opgehaald kunnen worden. (korte procedure)
Wil je perse adopteren via een vergunninghouder, zoek dan een land uit met een korte wachttijd en kans op een jong(er) kind.
Bijv China via Kind en Toekomst.
Voor China hebben zij de kortste algemene wachttijd. binnen 3 maanden papieren klaarmaken.
Of denk aan een special needs kindje. Uit sommige landen is die procedure beduidend korter dan een procedure voor een “gezond” kindje.
Succes!
En ik blijf leeftijd relatief vinden. want ze worden allemaal vanzelf ouder….
Uit veel landen komen overigens niet heel jonge kinderen met een SN.
En veel sneller gaan een hoop SN procedures ook niet.
Het wordt steeds duidelijker dat er meer dan genoeg kinderen zijn om te adopteren ( helaas) maar dat dit vaak geen piepjonge kinderen zijn.
En uit ervaring kan ik zeggen dat een kindje van 2 plus helemaal geweldig is:-)
Voorrang bij de VIA zullen jullie niet krijgen, want jullie verhaal geldt voor bijna alle adoptie ouders.Jullie hebben nog 4 jaar, dan is je partner 41 en tot die tijd kunnen jullie ene kindje tot 12 maandne adopteren ( en dat noem ik dus heel jong)
Hallo Elre,
mijn man is 41 en ik zelf 31, we hebben net de via afgesloten.
Ons kindje zal dus zeker ouder zijn dan 2.
Je hebt nog 2 mogelijkheden om een jonger kindje te krijgen.
- een een-ouder adoptie binnen het huwelijk, maar dit kan echter niet voor alle landen.
- een specail need kindje, maar zelf vind ik dat je nooit voor een sn kindje moet kiezen omwille van de leeftijd!!! Een sn kindje adopteer je ook met je hele hart, omdat je weet dat je hem/haar veel te bieden hebt.
Het tegenwoordig ook zo dat de meeste kindjes die geadopteerd worden ouder zijn dan 1 jaar. De kans dat je een heel klein babytje krijgt is toch wel erg klein.
Wij hebben besloten om samen te adopteren, voor ons is het iets wat we helemaal samen doen. We willen graag een zo gezond mogelijk kindje, ras, leeftijd en geslacht maakt ons niet uit. Wij weten dus dat we ooit een peuter/kleuter krijgen.
Het zijn dingen waar je goed over moet nadenken en veel over moet praten met elkaar.
Heel veel succes.
groet, Heidi.
Bedankt heidi
Het is niet dat we persee een jong kindje willen.En nee ik zal de procedure niet alleen doen want dit is iets wat ik en mijn man samen doen.We wachten gewoon af en we zullen ook niet voor een sn kindje gaan als hierdoor de wachtijd korter zal zijn.We hopen dat alles goed zal verlopen en het kindje dat uiteindelijk bij ons zal komen zal ook bij ons horen hoe jong of oud hij/zij mag zijn.
Gr Elre
Maar begrijp me niet verkeerd als we echt onze
> voorkeur zouden uitspreken is dat we het liefste een kindje
> jonger dan 1 jaar willen.Waarom?Omdat we die baby tijd ook
> graag willen meemaken.Maar een ouder kind is ook zeer welkom.
Misschien begrijp ik je beter dan je denkt. We hebben een dochter geadopteerd toen ze net 1 jaar was. Ik heb heel veel verdriet gehad over het feit dat we haar niet eerder hebben leren kennen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?