Geadopteerd, geen mogelijkheid tot adoptie???

• Mamma Lou

Beste Lezer,

Zojuist heb ik kraamvisite gehad van een hele lieve nicht en haar man.

Dit stel heeft zelf ook een hele grote kinderwens maar tot hun grote verdriet wil dat helaas niet lukken, van alles geprobeerd en de nodige ziekenhuis bezoeken inmiddels achter de rug. Waar jullie misschien ook wel de nodige ervaringen mee hebben. Van deze ervaringen doet mijn moeder hart dan ook extra pijn als ik zie hoe zij van onze kleine uk genieten en anders om was zij ook helemaal weg van hun…..en dat doet zeer……

Nu wil het zo dat mijn nicht zelf ook geadopteerd is en zelf ook wel graag zou adopteren, maar inmiddels van en of andere instantie te horen heeft gekregen dat hun geen kindje mogen adopteren omdat zij dus ook geadopteerd is!!!!

Klopt dat wel?, dat zou mij verbazen want wie weet nou beter hoe het is om geadopteerd te worden dan zij, dus in mijn ogen zou juist mede daarom al de perfecte moeder kunnen zijn.

Echt deze lieve mensen zouden zulke lieve en goede ouders kunnen zijn.

Mijn eigen zus heeft ook 2 adoptiekinderen, omdat het bij hun na de nodige onderzoeken bleek dat het nooit zou lukken, dus ik weet van heel dichtbij hoe pijnlijk dat is, vooral omdat alle kinderen in hun omgeving helemaal gek op hun zijn.

En dat heeft mijn nicht met haar man dus ook….en dan denk je wel eens waarom is het zo ver…… oneerlijk voor sommige mensen, maar ja daar word helaas niet naar gekeken.

Het geen wat ik samen met mijn partner voor mijn zus heb kunnen doen om haar het toch van heel dichtbij te kunnen laten mee maken is te vragen om bij de bevalling van onze kleine aanwezig te willen zijn, en inmiddels is dat nu zo'n kleine 3,5 maand achter de rug en zij vond dat de mooiste ervaring van haar leven, zo heeft ze toch ook een klein beetje een kleine gekregen.

Omdat ik het allemaal best van dichtbij heb meegemaakt wilde ik toch eens vragen of jullie weten of het echt klopt wat een instantie tegen mijn nicht heeft gezegd.

Ik hoop dat iemand weet hoe dat nu precies zit.

Mammal Lou

• linda

Hier een reactie

Wij hebben 3jaar geleden de via cursus gedaan en daar was ook een stel waarvan de vrouw geadopteerd was en die kunnen gewoon adopteren.Wij zijn aangesloten bij stichting Meiling,misschien moet je daar is na vraag gaan doen.

cucses ermee

• Elly

Zelf geadopteerd zijn is geen reden tot het niet mogen adopteren hoor.

• Elre

Dit mag toch niet waar zijn!Dit is toch geen reden.Ik vind het erg triest en hopenlijk gaat het toch nog allemaal lukken en kunnen ze toch gewoon adopteren.Veel sterkte

GR Elre

• Ingrid

Hoi,

Op de Via-cursus kreeg ik te horen toen ik van mijn geadopteerde zusjes vertelde dat de voorlichters wel een ouders kregen die ook zelf geadopteerd waren. Hieruit leid ik af dat het dus wel voorkomt.

En via een mailinglijst heb ken ik een stel waarvan de vrouw uit India is geadopteerd. Zij en haar man hebben afgelopen zomer een kind uit India opgehaald. Van welke instantie heeft ze dat gehoord? Ze is toch Nederlandse? Gewoon een aanvraag insturen! Laat Justitie het maar beoordelen!

• Annalies

Ik vraag mij af welke instantie dat was.

Ze hebben in geen geval verstand van adoptie zaken, dat blijkt wel.

Je nicht en haar man kunnen een BKA (Buitenlands Kind ter Adoptie) nummer bij het Ministerie van Justitie aanvragen en dan gaat de adoptie molen zeker draaien.

Zelf geadopteerd zijn is geen reden om niet te mogen adopteren!

• Mei

Inderdaad, je mag als geadopteerde gewoon ook zelf adopteren. Ik weet ook van geadopteerden die dat doen of al hebben gedaan.

• sarah

toch heb ik het ook ergens gehoord / gelezen dat je als geaopteerde niet mag adopteren. ik was er toen ook een beetje van ondersteboven to be honest. maar verder weet ik er ook niets van

• Julia

Hoi,

Dit is echt onzin hoor, natuurlijk kun je adopteren als je zelf geadopteerd bent. Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom het niet zou mogen (geen reden die niet ook zou gelden bij niet-geadopteerden bedoel ik). Mijn vriendin is geadopteerd en heeft nu 2 dochters geadopteerd. Hét bewijs dus ;-)

Groetjes,

Julia

• sarah

gelukkig maar dat iedereen hier zegt dat het onzin is:D opluchting hehe.