Geadopteerd, geen mogelijkheid tot adoptie???

• Claudia

Hallo,

het lijkt mij onzin. Je zou niet mogen adopteren omdat je een andere start hebt gehad als de doorsnee mens?

Er wordt tijdens de raadsgesprekken gekeken hoe je je leven ervaren hebt, en als je al iets hebt meegemaakt in welke vorm dan ook, wordt er gekeken hoe je hiermee omgaat.

That's it. Zo lang je iets goed aankan/een plek hebt gegeven, goed kunt verwoorden hoe je er tegenaan kijkt, wat het met je gedaan heeft, ben je toch “geschikt” bevonden?

Het gaat erom dat je als evenwichtig mens in het leven staat, zodanig, dat je eventuele problemen rond een adoptiekind de baas kunt, hulp kunt en durft te zoeken, er zelf niet aan onderdoor gaat, je ervoor gaat samen met een eventuele partner……..

Dus volgens mij is enkel de reden “geadopteerd zijn” géén reden om niet te mogen adopteren.

Sterker nog, het zou bijna een voordeel zijn, vind ik.

Groetjes

• Mamma Lou

Dag lieve mensen,

Bedankt voor jullie reacties, ik kon het me ook al niet voorstellen.

En inderdaad Claudia jou laatste zin is een mooie afsluiter Geadopteerd zijn is geen reden om niet te mogen adopteren, het zo juist eerder een voordeel zijn.

Zo zie ik dat dus ook.

Met al deze info zal ik mijn nicht contacten, wie weet dat ze dan toch een kinderwens in vervulling kunnen laten gaan.

Nogmaals hartelijk dank allemaal….

Mamma Lou.