wachttijd van voorstel tot afreizen

• mariska

hai,Ik ben benieuwd of iemand mij kan zeggen wat op dit moment ongeveer de wachttijd is van het moment waarop je het voorstel krijgt en het moment waarop je kan af reizen.Wij staan ingeschreven bij kind en toekomst en wachten op de intake.Vraag het even via deze weg zodat ik niet voor iedere vraag aan de telefoon hang. groetjes mariska

• Wendy

zal ervan afhangen uit welk land jullie willen adopteren

groetjes Wendy

• Marian

Wij hebben destijds ook bij kind en toekomst onze dochters geadopteerd. Sri Lanka. Het wachten op je intake hoeft niet lang te duren. Afhankelijk van het land dat je kiest, hoor je dan wel wat de prognose is. Zeker weten doe je het nooit. Er zijn allerlei redenen waarom iets vertraagd maar ook wanneer er iets sneller kan gaan. Bij de eerste zouden we (prognose) in november aan de beurt zijn dat werd maart (8 maanden eerder). Bij de tweede stonden we op een gegeven moment boven aan de wachtlijst. Dat betekende toen dat het eerste voorstel dat binnen komt voor jou is. Afreizen binnen nu en 6 á 9 weken. Waarna de autoriteiten in Sri Lanka ruzie kregen en we anderhalf jaar met een ingepakte koffer klaar stonden. Na een paar maanden is die weer uit gepakt. Kortom, een ding weet je zeker bij adoptie: iets zeker weten doe je nooit. Veel sterkte met wachten, ik heb je niet echt verder kunnen helpen. Nog even op je tanden bijten, het is zo de moeite waard!

• mamawannabe

Dag Mariska,

Op ons forum is iemand die net de intake heeft gehad bij Kind en Toekomst, als je wilt kan ik haar vragen jouw hier over te mailen.

Groetjes

mamawannabe

www.adoptiesite.nl

• sarah

ik vraag me af he, ik ben 17 juli geboren en 2 weken daarna konden mijn ouders me al ophalen :) maar ik heb veel sites gelezen van adoptie op adoptie.startpagina.nl en daar duurt het altijd zo lang. en ik vind het zo raar dat ik eigelijk echt zo vroeg na geboorte al geadopteerd ben (ben er wel blij mee overigens) ik kom uit sri lanka btw.

• mariska

Dank voor jullie reakties en ik begrijp uiteraard dat het vrij onvoorspelbaar is allemaal.Wij gaan trouwens voor China en zoals het er nu uit ziet is het nog een maand of 11 voor we een voorstel kunnen verwachten spannend!! maar de kop is van het jaar af ( als alles goed gaat) en dat geeft ons al een goed gevoel,het wachten valt inderdaad soms zwaar,maar doordat we weten dat het straks meer dan waard is houden we het goed vol!

• Ingrid

Sarah,

Dat kon toen ook nog. Er zijn in jouw tijd baby's van een paar dagen oud geadopteerd. Voor SL geldt dat nu niet meer. Het jongste is nu 3 maanden (wettelijk vastgelegd). De tijd tussen voorstel en afreizen is voor SL nog steeds erg vlug (gemiddeld een paar weken). Dit heeft te maken dat je de procedure daar af moet maken als adoptie-ouders zijnde.

Ingrid

• sarah

ohja daar had ik niet eens meer bij nagedacht haha. maar dat is zo ja. opzich vind ik het wel jammer dat je een babytje niet meer jonger dan 3 maand kan krijgen…juist omdat die eerste paar maanden echt zo belangrijk zijn. ivm basis en hechting enzo.

• Mei

Hoi Mariska,

China heeft een zeer goed lopende adoptie procedure. De afgelopen jaren is de wachttijd tussen het voorstel en het afreizen niet echt veranderd. Het varieert van 6 tot 9 weken, het gemiddelde is denk ik 8 weken.