begeleiding reis naar China.

• Willy

Graag zou ik willen weten hoe de begeleiding tijdens de reis naar China is bij Meiling en Kind en Toekomst.

Wij willen graag een kindje uit China adopteren maar weten nog niet welke vergunninghouder we zullen kiezen. Nu vinden we het ook belangrijk hoe de begeleiding is naar en in China. Uit de informatie die we tot nu toe hebben gelezen hebben we begrepen dat Meiling begeleiding heeft (Nederlands) tijdens de hele reis en bij Kind en Toekomst dat er alleen iemand in China is, maar is dat iemand die nederlands spreekt en helpt die je overal bij ?

Graag jullie ervaring, bedankt.

Willy.

• Mei

Bij K&T heb je in de provincie een lokale gids , chinees, die je overal bij helpt. Bij de papieren en bij uitstapjes. Deze gids spreekt engels.

De tweede week in beijing heb je een andere gids, dit is een vaste groep mensen, je krijgt dan 1 persoon toegwezen die je helpt, deze persoon spreekt engels. er wordt een excursie naar de muur geregeld en de legalisaties en het bevestigen van je tickets, het ophalen van de paspoorten. Verder ben je op je zelf aangewezen.

Wij vonden het prima zo. In Beijing kun je gaan waar je maar wilt, er is zo veel te bekijken. Je neemt een taxi en zo kom je overal

• Claudia

Hoi,

ja, vanuit Meiling reist er iemand 2 weken met je mee. Nederlandse begeleiding dus.

Groetjes

• meggie

Dag Willy,

Ook ik heb me vooraf afgevraagd of Nederlandse begeleiding niet veel prettiger zou zijn. Maar we hebben voor K&T gekozen en uiteindelijk hadden we ons geen betere gids kunnen wensen. Begripvol, behulpzaam, efficient en erg humoristisch. Hij heeft werkelijk alle klusjes tot en met luiers kopen (!) uit handen genomen. Sprak perfect Engels, was goed op de hoogte van de westerse cultuur, had zelfspot en was niet te bang om over politiek te praten.

Overigens moet ik er bij vertellen dat ik mensen ken die het minder hadden getroffen, deze gids was onervaren en kreeg te maken met vervelend doende instanties. Maar ja, dan is het de vraag of een Nederlandse begeleider het karwei makkelijker had kunnen klaren.

groetjes

M