goed gedrag

• Lies

Ik heb begrepen dat per 1 april het anders is geregeld met het bewijs van goed gedrag. De wachttijd is dan drie weken.

Wij hopen binnen een maand onze beginseltoestemming te krijgen. Heeft het zin om voor 1 april het bewijs van goed gedrag aan te vragen? Ik begrijp dat hij een half jaar geldig is?

groet, Lies

• vivianne

Hallo

Het bewijs van goed gedrag eerder aanvragen gaat volgens mij niet.

Wij hebben het laatst aangevraagd maar moesten wachten totdat de beginseltoestemming gegeven was omdat het Min. van Justitie het gezinsrapport nodig heeft voor het afgeven van zo'n bewijs. En het rapport komt pas binnen nadat jullie het ingelezen hebben bij de Raad.

Na de aanvraag hadden wij het wel 2 dagen later in huis. Wij hebben een fax gestuurd naar het Ministerie, dat ging sneller dan het aanvragen bij het gemeentehuis waar de wachttijd inderdaad 3-4 weken is.

Succes vivianne

• carola

Wanneer jullie de documenten klaar gaan maken voor het land heb je het bewijs van goed gedrag met gemak op tijd binnen.

En ik weet het niet precies maar volgens mij mag het document ook niet ouder zijn dan drie maand