tijdsduur

• ciska

Goedemiddag allemaal…

Ik heb een vraagje.

Door verschillende omstandigheden zijn wij nu pas in staat om onze adoptie-procedure te vervolgen, terwijl onze (reeds verlengde) beginseltoestemming van 29 mei 2003 is.

Wij staan nu dus niet ingeschreven bij een vergunninghouder en onze beginseltoestemming , die we niet nog een keer kunnen verlengen, is nu nog 2 jaar en twee maanden geldig.

Wij zouden graag een kindje uit China willen adopteren.

Als wij ons nu zouden inschrijven bij Stichting Kind en Toekomst, zou de tijd die ons rest dan toereikend zijn om een adoptie-procedure af te ronden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ciska.

• suzanne

Dat kan je volgens mij het beste aan hun zelf vragen. Ik hoop het voor je want het zou toch jammer zijn als je droom door omstandigheden/tijdsduur niet uit zou komen

Ik wens jullie heel veel succes toe.

Suzanne

• Mei

De wachttijd tot intake is bij K&T momenteel tussen de 2 en 3 maanden voor de reguliere China procedure.

Dan ongveer 1 a 2 maanden voordat je papieren naar China zijn.

Momenteel is de wachttijd op een voorstel dan nog 8 a 9 maanden, alleen dat kan zo veranderen. daar is niks met zekerheid over te zeggen. wel is het zo dat zij momenteel de snelste vergunninghouder zijn voor china, dus bij hen is voor julie de kans het allergrootst.

Je moet het voorstel dus binnen 2 jaar en 2 maanden hebben. Nu zou je er: 2+2+9=13 maanden overdoen. heb je nog een marge van 1 jaar en 5 maanden. Dat moet lukken dus

• ciska

Nogmaals bedankt voor de antwoorden.

We hebben intussen met K en T gebeld en we hebben in elk geval nog tijd genoeg.

We zijn dus gelukkig weer terug in adoptieland.

Is er iemand die mij misschien alvast kan vertellen of reeds aanwezige kinderen in het gezin mee mogen naar China bij K en T?

Wij hebben namelijk al een zoontje van nu twee jaar en zouden het leuk vinden om hem mee te nemen. Zo niet dan staan opa en oma al te trappelen om hem te laten logeren hoor…:-)

• Meta

Hoi Ciska,

Ja, bij K&T mogen broertjes of zusjes mee op reis.

Groeten,

Meta Meulenbelt

• ciska

Dank je wel! -:)