We hadden begrepen dat je deel van de adoptie kan terugvragen bij de belasting, welke deel is dat?
Waarvan is het dus handig om papieren te bewaren?
- ik probeer alles te bewaren, maar ben een sloddervos…-
bedankt!
Alles, Bonnen van het kopieren, van de pasfoto´s, van de uittreksels,rekeningen van de vergunninghouder, d elagalisaties, de reis .
Gewoon een map maken waar in je alles bewaart van de adoptie en een apart vakje voor je bonnen. Het scheelt je straks echt geld.Dit jaar controleerde de belasting alle bonnen, pffffffffff
Hoi,
Tip: koop een ordner. Print op je PC een papier uit waarop kolommen staan: datum, wat, bedrag.
Van alles wat je voor je adoptie betaalt (of rijdt of parkeert met je auto) noteer je de gegevens op dit papier, en stopt de bon erachter. Van de meeste dingen krijg je wel een bon.
Aan het eind maak je weer in je PC een overzicht (in Excel bijv.) waarop alles onder elkaar staat. Je kunt dan zo de bedragen optellen. De belastingdienst wil alleen maar een totaalbedrag weten in eerste instantie. Daarna vragen ze evt. om een specificatie, en daarna om (kopiën) van nota's.
Als je alles in die ene ordner hebt zitten heb je het altijd bij de hand. Slordig zijn gaat je nu echt geld kosten hoor!
Groetjes,
Meta Meulenbelt
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?