emotionele problemen na thuiskomst?

• p harmsen

Als ik zo op internet kijk en jullie websites bekijk, lijkt het soms allemaal erg voorspoedig te gaan met de adoptiekindjes.

Vaak hoor je: het is helemaal ons eigen kind ed, of: ze/hij was meteen aan ons gehecht.

Toch ben ik ook benieuwd bij wie dat minder soepel verliep, wie door kindje werd afgewezen, of bij wie het kind het in het begin niet prettig vond om geknuffeld te worden.

Hebben jullie daar ervaring mee?

Als het alleen positieve ervaringen zijn, des te beter! Maar zo niet, hoe ging dat en hoe hebben jullie het aangepakt?

Ik ben ook benieuwd naar contact met andere mensen/vrienden /familie. We hebben veel- bevriende- collega's, veel kennissen en vrienden , maar willen ons kind niet meteen blootstellen aan iedereen. Maar als dat na een tijdje wel wat meer kan, hoe gaat dat dan?

bedankt!

• Meta Meulenbelt

Hallo,

Als je lid wordt van een aantal adoptie e-mail lijsten en een tijdje meeleest, dan zie je vanzelf dat het lang niet altijd meteen geweldig gaat. Dat soms dingen tegenvallen, dat het lang duurt voordat het beter gaat. Ik weet niet of er mensen zijn die dit soort dingen op dit openbaar forum willen plaatsen.

Mijn tip is dus: word lid van één of meer adoptie e-mail lijsten.

Groetjes,

Meta

• machteld

Dankje meta, maar we zijn al lid van een aantal mailgroepen.

Toch vind ik, gelukkig maar, mn positieve verhalen. Misschien is het ook lastig inderdaad om dit soort dingen op een forum of zelfs maillijst te zetten, maar ik heb nog weinig verhalen gelezen waarbij t alleen maar erg moeilijk was.

• Alice

Hallo,

Bij ons is alles best wel goed gegaan. Wij hebben drie maanden geen bezoek

gehad behalve opa en oma, heel veel mensen vonden dat raar.

Na die drie maanden hebben wij een feestje gegeven zo dat iedereen in een keer onze zoon kon leren kennen, zo waren wij in een keer klaar.

Zelfs op dat feestje hebben wij aan de mensen gevraagd om onze zoon niet op te tillen, of te veel aandacht geven.

Het lijkt overdreven maar je hebt het wel over een klein mensje die heel veel heeft mee gemaakt.

Het heeft onze zoon in iedergeval goed gedaan, bij het volgende kindje doen wij het weer net zo.

Gr. v. Alice

• Alexandra

Hoi Alice,

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de leeftijd van jullie kindje was bij aankomst.

Met vr groet Alexandra

• Alice

Hoi Alexandra

Onze zoon was 18 maanden bij aankomst, nu is hij al bijna drie jaar.

Als je meer wilt weten dan lees ik het graag.

Gr.v. Alice

• sarah

k ben zelf geadopteerd en in het begin ging het heel goed met mij, naarmate ik ouder werd stapelde de problemen zich erg op en kon je merken dat ik absoluut geen band heb met mijn ouders hier in nederland al hou ik toch heel veel van hen…..

• Alexandra

De reden dat ik ernaar vroeg is dat ons eventuele kindje over een paar jaar, al enkele jaren oud zal zijn. Ben gewoon benieuwd hoe alle mensen het aangepakt hebben.

Groet Alexandra

• sarah

wat mijn ouders meegekregen hebben van de raad van kinderbescherming en van wereldkinderen is om nooit zelf over adoptie te beginnen maar dat wij (geadopteerde) er zelf eerst over moesten beginnen……