Hoi Annelies,
Alvast gefeliciteerd met jullie zoon.
Groet Alexandra
Hallo Mariska,
Je hebt allerbei recht op 4 weken betaald verlof. Ik vond dit wat weinig en heb in overleg met mijn werkgever extra uren gewerkt en ik mocht deze opsparen in combinatie met wat uren ouderschap verlof kan ik straks ongeveer een half jaar bij huis blijven. Ik heb ook wat vakantie dagen laten staan, deze mag je geloof ik vijf jaar laten staaan, je bent niet verplicht meer om deze elk jaar op te hebben.
Het is natuurlijk wel slim om op tijd te beginnen met uren te sparen.
Succes, groeten Carola
Bij zwangersschapsverlof moet je bijkomen van je zwangerschap en lichamelijk herstellen en eventueel borstvoeding geven. Bij adoptie krijg je je kind meestal al ouder (bij ons dus met 1,5jaar)Heb al veel discussies gehad. Diegene die helemaal niet aan kinderen begint krijgt helemaal geen verlof en met een tweeling krijg je ook 16 weken en geen 32.
Het is jammer dat er verschil wordt gemaakt tussen zwangerschapsverlof en adoptieverlof. Adoptie is in mijn ogen net zo zwaar als een geboorte. Wat dacht je van een lichamelijk en emotioneel zware reis, slaap- en hechtingsproblemen kind, de eerste periode thuis? Ik denk tevens dat een kindje van 1,5 jaar dat net een indringende gebeurtenis heeft meegemaakt heel wat meer energie kost dan een pasgeboren baby die veel slaapt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?