hechting op het kinderdagverblijf

• debby

voor een werkstuk voor mijn studie spw zou ik willen weten hoe je het hechtingsproces bevordert en hoe je dit combineert met het kinderdagverblijf? dank jullie wel.

• claudia

Wat betreft het kdv, daar zijn veel wisselende mensen, stagiaires, ouders die in en uit lopen, invallers etc.

Niet echt bevoorderlijk voor de hechting. Tenzij je het geluk hebt dat je kind 1 of meerdere jaren dezelfde begeleidsters ziet?

(Ben zelf jaaaren werkzaam geweest in de kinderopvang en je wilt niet weten hoe vaak een kind aan míjn broek ging hangen, huilen wanneer deze met ouders mee moest naar huis….)

• Mei

De stichting adoptie voorzieningen is volgens mij bezig om daar een brochure over te schrijven. Voor meer info:

Stichting Adoptievoorzieningen

Postbus 290

3500 AG Utrecht

telefoon: 030 - 2321640 (werkdagen 9:30 - 12:30 uur)

fax: 030 - 2321777

• meggie

In ons geval:

- eerste zes maanden thuis blijven; weinig bezoek etc.

- plaatsing in een rustige groep (dus geen kindjes met verlatingsangst oid), dit omdat kinderen erg sterk op elkaar reageren.

- een langere wenperiode afspreken; en meteen bijgesteld toen deze nog niet goed genoeg was. Dwz elke dag even langskomen; ‘scheiding’ elke keer vijf minuten langer later duren.

- afspraken met leidsters maken over aandacht, maar niet te veel lichamelijk contact.

Ik moet zeggen dat het kdv erg open staat voor vragen en wensen. Dit alles heeft geresulteerd in een jochie dat 't heerlijk vindt op het kdv, fijn met andere kindjes speelt, en weer fluitend mee naar huis gaat.

groet

meggie

• aly

Even deze oude bericht naar boven plaatsen.

Ben benieuwd of er meer mensen mening (ideeen) hieromtrent hebben.

Dit omdat ik na 6 maanden van thuiskomst mijn kindje 2 keer 4 uur per week naar de oppas of kinderdagvelblijf moet doen.

Ik zit nog steeds in zware twijfel welke van de twee.

Hoe denken jullie hierover m.b.t. je adoptiekind.

Oppas of kinderdagverblijf.

Groetjes Aly