ziekteverleden korter dan 5 jaar geleden

• Grace

Wij zijn in 2001 met de adoptieprocedure begonnen. Wij hebben een alleenstaande aanvraag ingediend, omdat wij samenwonend zijn. Inmiddels hebben we de VIA cursus gevolgd en we verwachten binnenkort met het gezinsonderzoek te starten. In januai zijn we naar een open dag van WK geweest en daar werd ons duidelijk dat het wel eens moeilijk kon worden om ons bij hen te laten inschrijven, omdat ik korter dan 5 jaar geleden gynaecologische kanker heb gehad. Echter nu helemaal genezen (ik ben in het bezit van een gezondheidsverklaring). Wie heeft ervaring met het beleid van de vergunninghouders? En wie kan ons iets meer vertellen over wat het beleid van China is omtrent een ziekteverleden van de alleenaanvrager?

• froukje

weet niet hoe china hierover doet ,wat ik wel weet is dat wk wel vaker moeilijk doet als het om gezondheidskwesties gaat

froukje

Grace schreef:

>

> Wij zijn in 2001 met de adoptieprocedure begonnen. Wij hebben

> een alleenstaande aanvraag ingediend, omdat wij samenwonend

> zijn. Inmiddels hebben we de VIA cursus gevolgd en we

> verwachten binnenkort met het gezinsonderzoek te starten. In

> januai zijn we naar een open dag van WK geweest en daar werd

> ons duidelijk dat het wel eens moeilijk kon worden om ons bij

> hen te laten inschrijven, omdat ik korter dan 5 jaar geleden

> gynaecologische kanker heb gehad. Echter nu helemaal genezen

> (ik ben in het bezit van een gezondheidsverklaring). Wie

> heeft ervaring met het beleid van de vergunninghouders? En

> wie kan ons iets meer vertellen over wat het beleid van China

> is omtrent een ziekteverleden van de alleenaanvrager?

• Mei

Hoi Grace,

mijn ervaring is dat WK daar sowieso strenger mee is dan andere vergunninghouders. Als ik jou was zou ik eens bellen met K&T en daar je vraag voorleggen.

• Ingrid

Informeer ook eens bij jullie Raad. Bij ons in de via zat ook een stel in eenzelfde situatie als jullie. Bij hun ging de Raad moeilijk doen en moesten ze wachten tot ze de 5 jaar gepasseerd waren. Wat vergunninghouders betreft zijn er die de medische keuring van de raad accepteren en geen nieuwe keuring eisen. Even rondbellen.

Ingrid

• marcel

Hoi Grace,

Vraagje, ik zag dit berichtje van jou op het forum van Adoptie.pagina en nu is mijn vraag aan jou hoe is dit afgelopen?

Heb je uiteindelijk toestemming gekregen om te adopteren, en hoe heb je dit gedaan.

Ik heb in oktober 2005 ook gynaecologische kanker gehad en ben ook bezig met een adoptieprocedure. Ik heb de Raad gebeld in Dordrecht en die zeiden tegen mij als je over 2 jaar hierkomt en het is niet meer teruggekomen, dan is er geen enkel probleem, maar nu zie ik toch andere verhalen op deze pagina.

Ik hoop dat je mij kan helpen.