Ik weet dat we een aantal dingen terug kunnen vragen bij de belasting. Nu wil ik graag weten of we alles aan het eind van de procedure moeten doen of nu elk jaar wat.
Groetjes.
De jaren dat je in verhouding weinig kosten hebt kom je meestal niet aan de “voet” die nodig is om de kosten af te kunnen trekken. Pas als je de hogere bedragen betaalt haal je die voet (meestal dus).
Soms accepteert de belasting wel dat je alle kosten van alle jaren opvoert, soms niet (ze hoeven dat niet te accepteren). Het is allemaal heel willekeurig. De kosten van de adoptie naar NL recht zijn ook aftrekbaar. Tegenwoordig kun je dat meteen aanvragen, maar soms ook nog niet. Je kunt die nota dan al wel vast betalen in dat jaar van de hogere kosten.
Groetjes,
Meta
Mag je werkelijk maar 1x iets terugvragen?
Wij hadden een hoge post kosten aan ziektekosten e.d. en daar dus ook de via bij opgeteld zodat we onze ‘voet’ bereikten.
Maar als je maar 1x iets mag terugvragen zou dat betekenen dat ik de andere kosten niet meer kan aftrekken?
Zo zit het toch niet hoop ik??
Hallo Dana,
Nee, volgens mij is dat niet zo. Als je met de kosten uit een bepaalde post aan de minimale voet komt (en inderdaad kun je daar ook o.a. ziektekosten(premie's) bij tellen) kun je in dat jaar die kosten aftrekken. En dan een volgend jaar bijv. een groot deel aan adoptiekosten. Maar vraag het anders even na bij een administratiekantoor bijv..
Groetjes,
Meta
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?