Oei oei wat een agressieve toonzetting!
Nancy, ik zou het werkelijk erg prettig vinden wanneer eens beter mijn reakties binnen deze thread gaat lezen. Want sorrie dat ik het zeg, de manier van en wijze waarop je nu je woorden naar mij ventileert, getuigt alleen maar dat hetgeen ik aan de orde breng volledig langs je heen blijkt te gaan.
Praat jij over geadopteerde en adoptieouders, praat ik, zoals ik in mijn allereerste reaktie al kenbaar had gemaakt vanuit de positie van het geadopteerd zijn en dus niet over een willen adopteren o.i.d.
Nergens zeg ik fel tegen adoptie te zijn, maar geef ik duidelijk en onderbouwd te kennen er geen voorstander van te zijn. Daarentegen goed realiserende dat we vooralsnog niet zonder kunnen en wellicht nooit kunnen!
Nogmaals….even copieëren en plakken dan maar:
"Ook ik vind dat het nog altijd beter is om een kind in haar eigen omgeving op te laten groeien. De realiteit leert echter dat dit helaas en vooralsnog niet altijd en overal mogelijk is. Derhalve beschouw ik adoptie als een noodzakelijk kwaad.
Zolang er afstand van kinderen wordt gedaan, zal adoptie blijven bestaan. Dit staat los van welk land van herkomst dan ook."
Mijn attentiepunt en wat ik ook maar steeds binnen deze topic duidelijk probeer te maken is het feit dat je steeds maar weer spreekt in vorm van een ‘Goede Doelen Daad stellen’ t.a.v. adoptie en het adopteren van een kind.
De phrasen: De 2e kans en een betere toekomst, laatste redmiddel, het beste voor hebben, adoptie kinderen hoeven niet altijd even dankbaar te zijn ……
Dààr ligt voor mij nou juist het knelpunt. En dat is waartegen ik binnen deze discussie/thread maar steeds ageer. Jammer genoeg gaat dat volledig aan je voorbij, leg je dit misschien -onbewust- naast je neer. In iedergeval geef je hier totaal geen responds op.
Mensen adopteren om kinderen een warm THUIS te geven. Niets meer en niets minder!
Jij hebt jouw mening duidelijk gemaakt. Daar sta ik open voor en respecteer ik. Maar wees dan ook zo sportief om open te staan voor andermans (mijn) mening en deze eveneens te respecteren.
vriendelijke groet,
Triangle