ja ton ik ben meerdere keren in colombia geweest
triangle wat wel en niet langs mij heen gaat maak ik altijd zelf nog wel uit .
en je moet niet zo je mening doordrukken naar mij toe en zo bijdehand opmerkingen over mij maken hoezo respect???
het enige wat ik met deze discussie wilde bereiken was wat meer sympatie voor adoptie maar die hoef ik van jou niet te verwachten dus ik zou zo zeggen einde discussie!
met vriendelijke groet nancy {adoptiemoeder}
Je opent deze thread met:
“sommige mensen zijn zelfs van mening dat het beter is om de kinderen in hun eigen omgeving te laten.”
Nancy, net zoals jij een mening hebt ten aanzien van adoptie, hebben anderen dat ook. Ventileer jij jouw mening, mogen anderen dat ook. Een verschil van mening en visie hoeft nog niet per definitie een negatieve kijk/benadering te zijn. Integendeel zelfs. Over deze verschillende visies kan juist uitstekend met elkaar -pittig- open gediscussieerd en uitgewisseld worden. Jammer is het dat jij dit ervaart als iemand zijn mening opdringen.
“sommige geadopteerden zeggen later dat ze liever in hun eigen land waren gebleven maar als je in een oorlogs gebied was opgegroeid of zonder liefdevol gezin zonder de eerste levensbehoefte dan kan ik wel bedenken waar je beter af bent.”
Ik krijg de indruk dat jij vindt dat een geadopteerde dit hoe dan ook niet mag zeggen. Omdat hierdoor adoptie ineens zonder meer een negatieve lading krijgt.
Waarom mag een geadopteerde dit niet zeggen? Welke gevoelens roept dit bij jouw op?
“het enige wat ik met deze discussie wilde bereiken was wat meer sympathie voor adoptie ”
Wat voor soort sympathie en van wie wil je sympathie ten aanzien van afstand en adoptie?
“triangle wat wel en niet langs mij heen gaat maak ik altijd zelf nog wel uit .”
Jammer! Want door deze opstelling sta je vanuit mijn beleving niet open voor wat een ander zegt, aan de orde brengt binnen een onderwerp, laat staan hierover met elkaar respectvol te willen discussieeren/uitwisselen.
“het enige wat ik met deze discussie wilde bereiken was wat meer sympathie voor adoptie maar die hoef ik van jou niet te verwachten dus ik zou zo zeggen einde discussie!”
In het verlengde op bovenstaande…….Niet ik leg iemand mijn mening op, maar jij wil dat iemand hoe dan ook sympathie voor adoptie in haar geheel heeft. En wel volgens jouw denk-/benaderingswijze. Voldoet die persoon hier niet aan be-eindig je de ‘discussie’. Vreemd! Wie drukt hier nou haar mening/visie naar een ander door!?
Jammer jammer, meer kan ik er niet op zeggen.
vriendelijke groet,
Triangle
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?