Contact na afwijzing

• Miriam

Een paar maanden geleden ben ik via het Fiom op zoek gegaan naar mijn biologische moeder. Omdat ik in Nederland ben geboren, is alles goed geregistreerd en was ze vrij snel gevonden. Ze had een redelijk positief gesprek met de maatschappelijk werker en ik schreef haar een brief (via het Fiom, dus zij heeft mijn adres niet en ik het hare ook niet). Ik kreeg een heel vreemde reactie terug met de boodschap dat ze geen contact met mij wilde.

Nu heb ik het een paar maanden laten rusten, maar ik wil toch graag antwoord op mijn vragen. Het punt is alleen dat het Fiom na een afwijzing niet meer mag bemiddelen en uiteraard al helemaal geen adresgegevens verstrekken.

Hoe kom ik achter het adres van mijn biologische moeder (niet in het telefoonboek) zonder een groot risico te lopen dat ik op mensen in haar directe opgeving stuit, die wellicht van niets weten.

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Miriam

• els

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar haar naam stond op me geboorteakte gelukkig en ben zelf op zoek gegaan door een oproep te plaatsen op een site van flair .Vandaar heb ik van iemand het adres gekregen en zelf een brief gestuurd ,ze wil ook geen contact maar is bereid om antwoorden te geven op papier alleen duurd dit alweer een jaar.Volgens mij mag het fiom het na een half jaar weer proberen zo is dat bij mij wel gegaan en de eerste reactie kwam idderdaad pas toen ik haar zelf een brief schreef.

Groetjes en succesMiriam schreef:

>

> Een paar maanden geleden ben ik via het Fiom op zoek gegaan

> naar mijn biologische moeder. Omdat ik in Nederland ben

> geboren, is alles goed geregistreerd en was ze vrij snel

> gevonden. Ze had een redelijk positief gesprek met de

> maatschappelijk werker en ik schreef haar een brief (via het

> Fiom, dus zij heeft mijn adres niet en ik het hare ook niet).

> Ik kreeg een heel vreemde reactie terug met de boodschap dat

> ze geen contact met mij wilde.

>

> Nu heb ik het een paar maanden laten rusten, maar ik wil toch

> graag antwoord op mijn vragen. Het punt is alleen dat het

> Fiom na een afwijzing niet meer mag bemiddelen en uiteraard

> al helemaal geen adresgegevens verstrekken.

>

> Hoe kom ik achter het adres van mijn biologische moeder (niet

> in het telefoonboek) zonder een groot risico te lopen dat ik

> op mensen in haar directe opgeving stuit, die wellicht van

> niets weten.

>

> Ik hoor graag van jullie!

>

> Groeten,

>

> Miriam