vergunninghouders

• Louise

Heb gelezen dat je je maar in mag schrijven bij 1 vergunninghouder, dat snap ik.

Hoe zit het als je je in schrijft bij bijvoorbeeld KT maar je hebt nog niet echt voorkeur voor 1 land, wordt dan je dossier naar meerdere landen gestuurd.

Dit zal dan wellicht duurder zijn, vanwege vertaling enz.

gaarne jullie reacties

alvast bedankt.

Louise

• carola

Hoi Louise,

Ik weet niet hoe het bij K&T gaat maar wij zijn bij Wereldkinderen, daar kom je eerst op een algemene wachtlijst, wanneer je een intake gesprek hebt ga je ook de keuze maken voor het land waaruit je graag wilt gaan adopteren, dan kom je bij wereldkinderen op de wachtlijst voor dat land. Ik ga er vanuit dat het bij K&T ook ongeveer zo gaat.

Succes met het maken van jullie keuze,

Groetjes Carola

• Yvonne

Als je je in laat schrijven bij Kind en Toekomst en je hebt je Beginseltoestemming dan krijg je een matchingformulier thuis die je in mag vullen.

Op dat matchingformulier staat: Onze voorkeur gaat uit naar een kind uit …..maar ook een kind uit ……is welkom.

Ook kun je eventuele wensen op het gebied van leeftijd, geslacht,dubbele plaatsingen en een kindje met een handicap doorgeven.

Daarna volgt er een intakegesprek en worden die wensen besproken.

Dan kies je definitief voor een land en kun je papieren gaan verzamelen voor dat land. Wij hebben alles als erg duidelijk bij Kind en Toekomst ervaren. Ook was de wachttijd tot het intakegesprek niet zo lang.

succes en de groeten van Yvonne.