adoptie ouder kindje

• Yvonne

Wat ik me afvraag is het volgende, wij zouden graag uit China een ouder kindje van 2 of 3 adopteren. Zijn er nog meer mensen die ook een wat ouder kindje hebben geadopteerd en hoe hebben die dat nou gedaan met inrichten van b.v. de kinderkamer. Want er zit nogal wat verschil tussen net 2 jaar en bijna 4 jaar.

Wat moet je voor een bedje kopen en moet je nog een buggy kopen of niet enz.enz. Hebben jullie tips van wat je in ieder geval wel aan kan schaffen.

En hoe hebben jullie dat met kleding gedaan gewacht op het voorstel?

Nou ik hoor het wel, groeten van Yvonne.

• elia

ik heb geen ouder kindje geadopteerd, maar ik kan je wel vertellen dat een buggy altijd handig is, en wat betrefd het bedje, tja ik zou toch nog voor een ledikantje gaan, mijn zoon van vier ligt daar ook nog in, je kan natuurlijk ook een meegroeibed kopen, bij de Ikea hebben ze leuke niet te duren bedden, kunnen ze in vanaf eeen jaar, kan hekje voor zodat het een ledikant wordt en er kan een ‘gewoon ’bed van gemaakt worden

• Maaike

Hoi Yvonne,

Wij hebben 4 maal een kindje geadopteerd ouder dan 2 jaar, waaronder 2 dochters uit China (bij voorstel 3,5 en 4,5 jaar oud).

Wij hebben voor de kinderen een meegroei bed gekocht, ideaal,

Nu bleken onze dochters in een gewoon bed te slapen in China, een bed met spijltjes ervoor, vonden ze heel erg beangstigend, dus in een ommezien was het meegroeibed een gewoon bed

Wij hebben geen buggy gekocht toen we naar China gingen, onze dochter van 3,5 liep prima, en voor de langere uitstapjes konden we een buggy lenen in het hotel, buggy's die daar achtergelaten werden door eerdere adoptie-ouders.

In Nederland hadden we zo'n hele simpele buggy, ze heeft er precies 2 keer ingezeten. Maar ja, ieder kind is verschillend en een goedkope buggy is altijd handig (hoewel hij bij ons met 4 kinderen zelden of nooit gebruikt is voor de kinderen maar heel wat dienst heeft gedaan als poppenwagen).

Kleertjes hebben we meestal gekocht na het voorstel, hoewel het dan nog heel erg moeilijk blijft een goede inschatting te maken van de maten hoor! In China zelf kun je heel erg veel kinderkleding kopen, wij vonden dat “kleding”-kopen in China met onze oudere kids heel erg leuk en ook de kinderen genoten ervan, zoveel kleding, voor hun alleen, je zag gewoon dat ze zoiets niet gewend waren, Glunderende koppies leverde het vaak op

Groetjes, Maaike

• Maurice

Hallo Yvonne,

Wij hebben een zoontje uit China van nu bijna vier die bij aankomst 2,5 jaar was.

Buggy hadden we meegenomen echter dat kende hij niet en wilde er dus niet in.

Lopen was niet favoriet, meneer wilde het liefst gedragen worden en dat is niet zo vreemd want kinderen daar zijn dat vaak ook gewend. Na tijdje wennen ging het beter met in de buggy zitten maar bij papa op de nek(16kg nu) is ook nog erg fijn.

De kinderkamer hadden we ingericht met een groot bed, wij dachten hij is al wat ouder dan is het zonde om nog een ledikantje te kopen. Helaas slapen in een ledikantje was toch echt lekkerder(en vertrouwder) dus halsoverkop nog snel een ledikantje van kennissen overgenomen. Inmiddels is het ledikantje uit zijn kamer en slaapt het grote bed heel goed(en er past ook zo veel speelgoed bij hè.)

Kleding was echt lachen. Wij nav van de informatie eea aan kleren meegenomen die soms veel te groot waren. Zoals Maaike al schreef kun je in China erg leuke en over het algemeen zeer voordelige kleding kopen. Schaf dus niet te veel aan want

ook in het voorstel etc. is de informatie beslist niet nauwkeurig en kun je het ook

niet naar onze westerse maatgeving meten.

Verder krijg je van de vergunninghouder vaak lijsten met allerlei tips en ervaringen.

Wij gaan 13 mei voor intake naar K&T voor ons 2e kindje en we gaan weer voor een ouder kindje van 2 tot 3 jaar.

Succes, Maurice

• Yvonne

Bedankt voor de leuke verhalen. Dit geeft me een beter idee wat ik kan verwachten.

Een ledikantje kon ik al krijgen van vrienden van ons en we denken erover om daarnaast een meegroeibed te kopen. Wat is dat leuk om eindelijk eens inkopen te gaan doen voor je toekomstig kindje. Na een hele lange periode van wachten. Kleding stel ik maar uit dan voorlopig.

groeten van Yvonne.