wij kunnen elk moment een voorstel verwachten. Wij hadden de mogelijkheid om voor ivf te gaan maar hebben hier niet voor gekozen. Nu heb ik steeds meer het gevoel dat, ondanks dat mijn ouders (aanstaande opa en oma) telkens aangeven dat ze het geweldig vinden dat wij gaan adopteren , het nog steeds moeilijk hebben met het feit dat wij geen eigen kinderen gaan/kunnen krijgen. Het is alsof wij al helemaal door het verwerkingsproces heen zijn en zij nog niet. Regelmatig komt het nog voor dat als één van onze vrienden zwanger blijkt te zijn zij het er heel moeilijk mee hebben terwijl wij hartstikke blij voor hen zijn. Hierdoor heb ik het gevoel dat ze eigenlijk niet blij zijn met de adoptie en maar gewoon zeggen dat dat zo is. Ik kan eigenlijk niet goed mijn vinger er op leggen maar ik vind het wel rot. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe moet je hier nou mee omgaan. Ik besef heel goed dat dit onze keuze is en dat de kinderloosheid ons verdriet is/was maar het zou toch fijn zijn als je ouders ook achter je staan. Graag ervaringen. alvast bedankt.