realty show

• corne

ik las vandaag in het ad, dat er in amerika een show begint waarbij 4 kinderloze echtparen om een kind gaan strijden, de biologische moeder bepaalt dan welke ouders zij geschikt vind voor haar kind, dus kortom een echtpaar kan een kind winnen, het moet toch niet veel gekker worden

• Jacquelien

Blijkbaar zijn er dan toch nog veel mensen die niet weten wat een kind inhoud en dat je daar toch niet zo mee omgaat. Het lijkt nergens op als je een kind wilt adopteren wordt je als ouders zijnde door de mangel en het slijk gehaald en moet je overal aan voldoen en dan komen ze met zo'n show op tv dat is toch niet normaal!!

• Corine

in 1 woord: walgelijk!

Wie verzint nu zoiets? Maar blijkbaar is er (helaas) een markt voor……..

• lin

Wat een waanzin, ik vind de programma`s waar je je relatie test ok zo wat en nu met de inzet een kind vreselijk.

groet van lin

• Meta Meulenbelt

Hallo Corne,

Dit speelt al een tijdje op de e-mail lijsten waar ik lid van ben. De vooraankondigingen van het programma waren erg suggestief en sensationeel. Men vond dit gek, want de presentatrice van de 20/20 show, Barbara Walters, staat redelijk goed bekend als het om journalistiek gaat. Er is enorm veel ophef over geweest in de USA. Het programma is geloof ik afgelopen maandag uitgezonden, en het bleek dat het allemaal minder sensationeel was als hoe het was aangekondigd.

Het bleek niet meer of minder te zijn dan een registratie hoe een open adoptie in de USA gaat. Alleen nu kon iedereen meekijken. Volgens een eigenaresse van een adoption agency die het programma had gezien en er een kort verslagje van heeft gemaakt was het programma erg goed en belichtte het zowel de belangen van het kind, de afstandsmoeder als de wensouders. Er was ook een korte follow up, en hierin werd getoond dat inmiddels ook de andere adoptie ouderparen hun zo gewenste baby hadden gekregen.

Al met al hebben de wereldmedia weer alleen het sensatie gedeelte overgenomen.

Groeten,

Meta Meulenbelt

• elia

het lijkt me wel goed als een afstandsmoeder meer zou mogen meebeslissen waar haar kind terecht komt….

• Aad

Het is inderdaad zoals Meta beschrijft. Zie hier voor een beschrijving van de televisiezender zelf.

Overigens heeft de presentatrice, Barbara Walters, zelf ook geadopteerd……..

http://abcnews.go.com/sections/2020/Living/Adoption_main_040430-1.html

Aad

• meggy

maarreh… had 't kind eigenlijk wel toestemming voor uitzending gegeven?

• Jarko

Fijn dat jullie de sensatieverhalen tot hun juiste proportie terugbrengen, Meta en Aad. In Nederland start men net iets te graag hetzes tegen de USA.

Jarko

• adoptie moeder van 2 kids

Taiwan is zo'n land.

De biologische ouder(s) kiest uit 3 dossiers diegenen die haar/hun kind mogen adopteren.