Kindje mee naar China?

• Alice

Hallo,

Wij hopen ongeveer in November ons voorstel te krijgen voor ons tweede kindje.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het meenemen van het eerste kindje.

Het lijkt mij zo raar om hem thuis te laten en dan na twee weken met een ander kindje terug te komen.

Gr.v. Alice

• Yvette

Nou ik heb 1 bio dochter die nu 4,5 jaar oud is. Volgend jaar verwacht ik af te reizen naar China en heb inmiddels besloten (na lang wikken en wegen) haar weldegelijk mee te nemen. Mijn vergunninghouder WK was ook erg uitgesproken over het gunstige effect daarvan voor beide kinderen. En inderdaad…2 weken later je oudste óvervallen' met een nieuw gezicht lijkt me niet zo goed voor de hechting met die oudste. Dus ik zou hem zeker meenemen (en vraag het hem zelf als hij oud genoeg is)

• Alice

Hallo Yvette

Bedankt voor je reactie.

Er werd ons gezegd dat onze zoon misschien een terugslag kon krijgen als hij mee gaat.

Maar wij doen het toch,zo kunnen de kinderen elkaar misschien ook helpen als ze het moeilijk hebben.

Wanneer zijn de papieren van jullie naar China gegaan,die van ons in Maart 2004.

Gr.v. Alice.

• Evelien

Hallo Alice,

Onze oudste dochter heeft inderdaad een behoorlijke terugslag gekregen nadat ze samen met ons in China haar kleine zusje heeft opgehaald. Wij gaan niet meer adopteren, maar bij een volgende adoptie zouden wij voor een andere optie gekozen hebben: namelijk een ouder reizen, de andere ouder thuis bij de al aanwezige kinderen. Zelf vond ik het erg fijn dat onze oudste dochter deze tweede reis samen met ons gemaakt heeft maar het blijft een lastige keuze. Groetjes, Evelien

• Alice

Hallo Evelien,

Wat hield die terugslag precies in als ik vragen mag?

Het lijkt mij niets om dit niet als een gezin te doen.

Zal onze zoon geen terugslag krijgen als er ineens na twee weken een ouder thuis komt met een ander kind.

Het is zo moeilijk,maar bedankt voor je reactie.

• ethel

Hoi Evelien,

Wij hopen in maart ons kindje in China te mogen ophalen, samen met onze dochter, ze is dan 7 1/2 jaar. Jij hebt het over een behoorlijke terugslag, mag ik vragen hoe dat is gegaan bij je oudste. Wij hebben onze dochter wel gezegd dat het geen vakantie wordt en dat ze vanaf dan onze aandacht zal moeten delen met haar nieuwe broertje of zusje.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Groetjes van Ethel