buitenlanders die niet goed vlees kunnen verdragen

• Jacquelien

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag en misschien kan iemand mij hierbij helpen.

Ik ben geadopteerd en kom oorspronkelijk uit zuid-Korea, kort geleden ben ik er achter gekomen dat mijn maag geen/slecht vlees kan verdragen zijn er meer mensen die geadopteerd zijn en hier last van hebben ik had hier nl nog niets over gehoord. alvast bedankt voor jullie reacties.

• Claudia

Hoi,

wat ik wel “weet” is dat veel mensen (uit Azië maar ook bv. uit Suriname)

last hebben van varkensvlees.

Valt niet goed, krijgen uitslag, pigmentplekken, noem maar op.

Maar over vlees in het algemeen, nee dat weet ik niet.

Groetjes

• meggy

He, nooit bij stilgestaan; ons kind (China) lust de gekste dingen, van olijven tot scherpe mosterd, maar vlees gaat er niet in! Wel dol op garnalen en in mindere mate vis.

• adoptie moeder van 2 kids

Hoi,

Ik heb een Chinese vriendin met 2 dochters.

Xiao-Lan is 8 jaar geleden als asielzoekster naar Nederland gekomen.

Zij vertelde mij dat varkensvlees veel wordt gegeten in China en dat veel Chinezen gek zijn op varkensvlees.

Maar in Nederland zijn er ook veel mensen die niet/slecht tegen vlees kunnen.

Ik zelf kan absoluut niet tegen varkensvlees en kippe-eiwit.

Ik ben er allergisch voor. Het schijnt dat de eiwitten in het vlees van varkens het meest op de eiwitten van mensen lijken en dat sommigen daarom niet tegen varkensvlees kunnen (van mijn dermatoloog gehoord). Ik zelf wordt verschrikkelijk beroerd en loop de hele verdere dag te boeren.

Volgens mij heb je in alle culturen en alle rassen, mensen die sommige voedingstoffen niet verdragen. Ik denk niet dat het een specifiek kenmerk van aziatisch rassen is.

Mijn oudste zoon komt toevallig ook uit Zuid-Korea en hij is juist gek op vlees. Daarintegen wil hij vanaf zijn aankomstdag (hij was toen 9 maanden oud) absoluut geen melk. Fristi of vla/yoghurt

Hij is wel gek op eieren en kaas. Wij geven hem ipv melk vitamine D druppels.