Verklaring goed gedrag (VOG) na 1 april 2004

• Yvette

Hallo

Na 1 april is het niet meer mogelijk aan een internationale verklaring van goed gedrag te komen middels een verzoek hiervoor bij het gemeentehuis of MvJ. Dwz het vernieuwde formulier (dus van na 1 april j.l.) moet allereerst voor de helft worden ingevuld door de vergunninghouder met handtekening en stempel en pas daarna kan je het zelf invullen en op de bus doen. Nu vroeg ik mij af of hier niet een weg omheen was m.a.w. is er geen snellere manier?? Bijvoorbeeld als de vergunninghouder het formulier zou invullen en inscannen en we de gedownloade versie verder zelf aanvullen?

• Meta Meulenbelt

Hoi Yvette,

De VOG voor een adoptieprocedure is een spoedprocedure. Binnen vijf werkdagen ontvang je de VOG dus thuis.

Het zou fijn zijn als een vergunninghouder de aanvraag al voor het intake gesprek op zou sturen, maar dat doen ze dus niet. Eigenlijk vinden ze dat je pas na het intakegesprek moet starten met het verzamelen van documenten, aan één kant logisch, want er wijzigt weleens iets, en dan komt iedereen met foutieve documenten aan tijdens het intakegesprek.

Ik vraag me overigens wel af hoe het nu zit als je zelfdoener bent. Ik heb nl. geprobeerd om de aanvraag bij de gemeente in te leveren met het verhaal dat ik zelfdoener ben (beetje leugentje om bestwil) maar dat kan dus helemaal niet. Dat accepteert de gemeente niet, ze kennen gewoon die situatie niet. Ik heb dit al aan de BZA doorgegeven.

Groetjes,

Meta

• adoptie moeder van 2 kids

Hoi Meta,

Is het niet zo dat als je zelfdoener bent, je toch voor deelbemiddeling bij een vergunninghouder moet zijn?

Ik denk dat die vergunninghouder dan ook voor diegenen die zelfdoen zo'n formulier gedeeltelijk moeten invullen.