Hallo allemaal,
Ik ben Josca, 28 jaar oud en moeder van Esmée. Esmée komt uit Xinig, China en is geboren op 2 februari 2002. Ze is op 4 juli 2003 bij ons gekomen, en het is een schat van een meid! Ik hoop dat ik hier mag prikken!
Hallo Esmee, uiteraard welkom! Dit forum is niet echt een discussieforum, mensen stellen hier vooral vragen, vandaar dat er misschien niet zoveel respons is. Je schrijft in je voorstelberichtje dat je 28 jaar oud bent en moeder van een dochter uit China. Dit heeft mij erg verbaasd. Sinds 1 april 2000 is het namelijk onmogelijk om een kindje uit China te adopteren als je onder de dertig bent. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je verhaal. Groetjes, Evelien
Dat klopt. Wij wilden Esmée al vanaf 1999 adopteren, en toen het bijna zover was, voerden ze die regel in. Wij natuurlijk helemaal kapot, zolang gewacht op ons kindje en dan dit. Maar gelukkig werkte een vriend van ons bij een organisatie die contact heeft met het buitenland en alles af weet van adopteer zaken enzo. Hij kon voor ons regelen dat we het kindje tóch kregen, maar het zou niet 100% zeker zijn en ook langer duren. Maar gelukkig mochten wij Esmée op 4 juli 2003 in onze armen sluiten!
Dat klopt. Wij wilden Esmée al vanaf 1999 adopteren, en toen het bijna zover was, voerden ze die regel in. Wij natuurlijk helemaal kapot, zolang gewacht op ons kindje en dan dit. Maar gelukkig werkte een vriend van ons bij een organisatie die contact heeft met het buitenland en alles af weet van adopteer zaken enzo. Hij kon voor ons regelen dat we het kindje tóch kregen, maar het zou niet 100% zeker zijn en ook langer duren. Maar gelukkig mochten wij Esmée op 4 juli 2003 in onze armen sluiten!
Bedankt voor de uitleg Floor!!! GRRR…… Sorry, een vriendin van mij deed zich voor als iemand die nogal wat probelemen heeft veroorzaakt op het baby pb, en die altijd alles dacht te weten.
Tja…….. in 1999 veranderde China inderdaad de wetgeving, maar in positieve zin, daarvoor mocht je pas vanaf je 35e jaar een gezond kind uit China adopteren. Ik weet dat omdat wij in 1999 dus ineens wel uit China konden adopteren.
Hoe je het ook went of keert: als je onder de 30 bent kun je geen kind uit China adopteren, aardige kennissen of niet. Alleen het CCAA beslist over de adoptie aanvragen en er is geen legale manier buiten hen om.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?