Voorstellen!

• Josca trotse mama van Esmée!

Hallo allemaal,

Ik ben Josca, 28 jaar oud en moeder van Esmée. Esmée komt uit Xinig, China en is geboren op 2 februari 2002. Ze is op 4 juli 2003 bij ons gekomen, en het is een schat van een meid! Ik hoop dat ik hier mag prikken!

• Josca trotse mama van Esmée!

Is hier wel iemand?

• Evelien

Hallo Esmee, uiteraard welkom! Dit forum is niet echt een discussieforum, mensen stellen hier vooral vragen, vandaar dat er misschien niet zoveel respons is. Je schrijft in je voorstelberichtje dat je 28 jaar oud bent en moeder van een dochter uit China. Dit heeft mij erg verbaasd. Sinds 1 april 2000 is het namelijk onmogelijk om een kindje uit China te adopteren als je onder de dertig bent. Ik ben dan ook erg benieuwd naar je verhaal. Groetjes, Evelien

• Floor mv 5 knullen

Dat klopt. Wij wilden Esmée al vanaf 1999 adopteren, en toen het bijna zover was, voerden ze die regel in. Wij natuurlijk helemaal kapot, zolang gewacht op ons kindje en dan dit. Maar gelukkig werkte een vriend van ons bij een organisatie die contact heeft met het buitenland en alles af weet van adopteer zaken enzo. Hij kon voor ons regelen dat we het kindje tóch kregen, maar het zou niet 100% zeker zijn en ook langer duren. Maar gelukkig mochten wij Esmée op 4 juli 2003 in onze armen sluiten!

• Josca trotse mama van Esmée

Dat klopt. Wij wilden Esmée al vanaf 1999 adopteren, en toen het bijna zover was, voerden ze die regel in. Wij natuurlijk helemaal kapot, zolang gewacht op ons kindje en dan dit. Maar gelukkig werkte een vriend van ons bij een organisatie die contact heeft met het buitenland en alles af weet van adopteer zaken enzo. Hij kon voor ons regelen dat we het kindje tóch kregen, maar het zou niet 100% zeker zijn en ook langer duren. Maar gelukkig mochten wij Esmée op 4 juli 2003 in onze armen sluiten!

Bedankt voor de uitleg Floor!!! GRRR…… Sorry, een vriendin van mij deed zich voor als iemand die nogal wat probelemen heeft veroorzaakt op het baby pb, en die altijd alles dacht te weten.

• Evelien

Josca, je schrijft dat je Esmee al vanaf 1999 wilde adopteren?? In je introductieberichtje geeft je aan dat ze in 2002 geboren is? Chinese kinderen kunnen alleen maar via een vergunninghouder geadopteerd worden, wie was jullie vergunninghouder?

• Mei

Tja…….. in 1999 veranderde China inderdaad de wetgeving, maar in positieve zin, daarvoor mocht je pas vanaf je 35e jaar een gezond kind uit China adopteren. Ik weet dat omdat wij in 1999 dus ineens wel uit China konden adopteren.

Hoe je het ook went of keert: als je onder de 30 bent kun je geen kind uit China adopteren, aardige kennissen of niet. Alleen het CCAA beslist over de adoptie aanvragen en er is geen legale manier buiten hen om.

• machteld

Wat een vreemde berichtjes hier, ik snap er weinig van.

Eerst heet je/ze Josca, dan weer FLoor en heb je al vijf knullen? en de rest van de info..

Wie ben je nou en wat wil je op dit forum?

• lin

komt mij ook allemaal wat vaag over, je mag pas vanaf je 30stige uit china adopteren,groet van lin