medische keuring door andere arts

• machteld

Hallo,

We moeten ons laten keuren door een arts, niet huisarts.

Hoe deden jullie dat? via huisarts? gewoon zelf bellen naar arts uit tel boek?

En ging dat snel?

Het is nu zondag, dus ik kan morgen pas proberen, maar wie weet hebben jullie nog een slimme/snelle tip voor mij?

bedankt! machteld

• Alice

Hallo,

Wij hebben gewoon een andere huisarts gebeld.

Maar informeer wel naar de prijs,het is namelijk een keuring en dat kan wel oplopen tot 75 euro p.p. wij hadden het geluk dat onze arts het gratis deed.

Een andere arts deed maar een keuring in de week dan ben je weer twee weken verder terwijl je alles zo snel mogelijk klaar wilt hebben.

Dus bel meerdere artsen.

Succes. Gr.v. Alice

• machteld

dankjewel!

• corne

onze huisarts heeft het geregeld met een andere huisarts, dezelfde dag had ik het nog terug, en bij ons was dit gratis, succes

• vivianne

Hallo machteld

wij hebben een andere huisarts bij ons in het dorp gebeld en konden 1 week later terecht. papieren hebben we ook meteen in het engels gevraagd!!

De kosten waren 52,50 per persoon. Wij zijn particulier verzekerd en hebben het gewoon vergoed gekregen. op de rekening stond alleen dat het om een keuring stond.

succes vivianne

• machteld

hai allemaal, hartelijk dank voor jullie reacties.

deze -eerste- keuring, kan je die ook meteen gebruiken voor een latere keuring, bv voor intake bij vergunninghouder, eisen van een land oid.?

moet je ook op hiv getest worden, en zo ja, hoe lang duurt het tot uitslag volgt?

bedankt weer!

• elly

Wij hebben ons destijds laten “keuren”door een instantie die ook sportkeuringen verricht. Dat ging prima en kostte een habbekrats.

• Alice

Hallo,

Deze eerste keuring kun je verder niet meer gebruiken.

De keuring voor het adoptieland kun je gewoon bij je eigen arts laten doen.

Het bloedonderzoek gaat heel snel onze arts had al na een paar dagen de uitslag.

Het bloed moet wel op h.i.v.getest worden en op de leverfunctie volgens mij.

Gr.v.Alice.

• Claudia

Hoi

ik heb toen (1-ste keuring) ook zelf huisartsen in de omgeving gebeld, ook bij ons was het gratis.

Die keuring hield niets in, hart luisteren/bloedruk meten en vragen of je psychisch gezond was.

Nee die eerste keuring kun je niet meer gebruiken, voor de tweede keuring moet je naar je eigen huisarts.

Hij (arts-tweede keuring) kán inderdaad een bloedtest ed af laten nemen maar goed, hij kan ook zeggen “het zal wel in orde zijn, je kindje komt pas over ……een jaar en in die tijd kun je óók hiv of wat ook oplopen…..”

Het is maar hoe je arts er over denkt en hoe je het zelf brengt.

(was een tip van iemand)

Ik heb het toen naar de huisarts toe ook geen keuring genoemd, maar of hij even tijd had om wat formulieren voor ons in te vullen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Niet teveel nadruk opleggen kan handig zijn.

Succes