weer verder over adoptieverlof...in onderwijs

• machteld

1. Onze werkgever heeft nu bedacht dat we recht hebben op:

6 weken. Dat bestaat uit 4 weken, plus 2 weken reistijd die we nodig hebben- CHina.

2. Verder zegt hij dat evt schoolvakanties niet te compenseren zijn, dus als er al 2 weken kerstvakantie in valt dan is dat jammer voor ons.

Weten jullie : of dat juist is? En of zijn 1e punt redelijk is: volgens ons staat er in onze cao: 4 weken, EN in geval van buitenlands kindje 6 weken om zaken in buitenland te bewerkstelligen, dus 10.

Er staat niet bij: als u korter in buitenland bent is het minder dan 6 weken..

bedankt weer!

• vivianne

Hallo machteld

Wij werken wel niet in het onderwijs maar in de gezondheidszorg maar in onze CAO staat ook dat wij recht hebben op 4 weken verlof. Er is sinds 1.5 jaar een nieuwe “wettelijke” regeling en die bestaat uit 4 weken onbetaald verlof maar de werkgever kan een uitkering aanvragen bij het USW.Dan krijg je dus wel gewoon salaris. De rest is gewoon goodwill van de zaak!!

Ik hoop voor jullie dat die 10 weken werkelijkheid worden, veel succes!!

Vivianne

• Annalies

Ik heb net mijn adoptieverlof erop zitten.

Ik val onder de CAO gezondheidszorg.

Het zijn inderdaad 4 aangesloten weken. In het CAO boekje staat duidelijk “aaneengesloten” De dagen die al vrij waren (pinkstermaandag etc) komen er niet nog eens extra bij. (helaas)

Ik heb wel 4 weken extra gespaard door in voorgaande jaren steeds een week vakantiedagen te sparen.

• Tineke

Ik werk in het onderwijs en heb ook 6 weken gehad.

De meeste mensen krijgen er 4 dus 6 is al veel.

groeten Tineke

• rebekka

Een kennis van mij, juf, is bevallen op de eerste dag van de grote vakantie… Dat was dus idd 6 weken minder verlof, omdat ze die toch al vrij was… Het zal met adoptieverlof ook wel zo zitten…