alleenaanvragende man met "oudere" vrouw

• Christine

Hallo,

Wie heeft er ervaring met de volgende situatie: mijn vriend is 37, ik ben 43. Wij wonen samen, niet getrouwd. Hij is alleenaanvrager op dit moment, dat werd ons aangeraden. December 2002 hebben wij BKA nummer gekregen, we gaan in augustus naar de VIA cursus. We hopen eind van het jaar BT te krijgen. Maar dan???? We zien door de bomen het bos niet meer. Wat zijn onze (zeer beperkte) mogelijkheden? Er blijken nu ineens allerlei restricties te gelden bij de verschillende vergunninghouders, die eerder niet aan het licht zijn gekomen, waardoor wij buiten de boot zouden vallen. Wie kan ons helpen??

• desiree

Een mogelijkheid zou zijn om voor een oudere kind (geen baby) te gaan. Dan op zich is jouw leeftijd nog geen probleem. Op dit moment zijn er veel ‘oudere’ kinderen die voor adoptie worden aangeboden.

Als samenwonend stel (man en vrouw) zijn we nu via WK bezig in Brazilie. Zo te zien gaat dit lukken dus dit is wellicht voor jullie een optie.

Succes, Desiree

• Christine

Desiree,

hoe lang zijn jullie bezig met Brazilie? Wij hebben niet zoveel tijd voor de procedure en hadden begrepen op de open dag van vorige week bij WK dat Brazilie nogal lang duurde op het moment. Of willen jullie meer kinderen tegelijk? En hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?

gr, christine

• moeder van 2 adoptiekids

Als alleenaanvragende man zijn de keuzes wel beperkt.

De meeste landen accepteren alleen vrouwelijke alleenaanvragenden.

Ik zou telefonisch een rondje vergunninghouders doen. Om na te gaan welke keuze mogelijkheden jullie hebben.

Volgens mij kan je de alleenaanvraag voor het raadsonderzoek nog omzetten in een partner aanvraag.

Niet gehuwden hebben ook beperkte keuze mogelijkheden.

Volgens mij is de zekerste manier om nog een kind te krijgen. Snel trouwen en dan voor een ouder kind(eren) gaan.

Uit Colombia via ( www.hogar.nl ) Hogar heeft geen wachtlijst.

Of uit China via www.kindentoekomst.nl kortste wachttijd voor papieren klaarmaken.

(uit China komen weinig tot geen gezonde oudere kinderen) wel SN

Misschien is een mogelijkheid nog een “zelfdoe” procedure te starten in de VS.

• Yvette

Ik denk dat Bulgarije een goed optie zou kunnen zijn via K&T. Of kijk eens op www.adoptiedoorsingles.nl onder landenkeuze.

• moeder van 2 adoptiekids

Even op adoptie door singles gekeken. Wat een duidelijk schema

Quote:

" Landenkeuze

In Nederland hebben alleenstaanden de keuze uit de volgende landen (status jan. 2004):

Alleenstaande vrouw Alleenstaande man

Haïti ja via WK, Flash nee

China ja via WK, Meiling, en K&T. Alleenstaande aanvragers moeten een niet-homo verklaring en single-status verklaring overleggen ja via K&T, leeftijdsverschil minimaal 40 jaar

Nigeria ja via K&T ja maar alleen een jongen via K&T

India ja veelal echter een moeilijk plaatsbaar kindje via WK niet bekend

Nepal ja via WK, maar hiermee is nog geen ervaring nee

Peru ja, aanvrager moet tussen 30-45 jaar zijn en voor een kindje vanaf 3 jaar via WK niet bekend

Filippijnen ja voor ouder kindje vaak met medisch probleem via WK niet bekend

Suriname ja via Meiling nee

Slowakije ja via K&T ja? via K&T

Rusland ja in principe via K&T, maar contacten zijn momenteel bevroren ja? via K&T

Guatamala ja via K&T, momenteel alleen voor 2e kind, dus niet voor 1e aanvragen ja? via K&T

Bulgarije ja via K&T ja via K&T

Panama ja via NAS misschien mogelijk maar zeer onwaarschijnlijk via NAS

Nederland ja niet bekend

Overige landen Bijvoorbeeld VS via zelfdoe procedure Via zelfdoe procedure

Met dank aan Stichting VIA die ons deze informatie aanlevert. Actuele gegevens kunt u het beste opvragen via de vergunninghouders t.w.:

www.wereldkinderen.nl (afgekort als WK)

www.meiling.nl

www.kindentoekomst.nl (geen email, afgekort als K&T)

www.stichtingafrika.nl

www.stichting-hogar.net (geen email)

www.stichtingflash.nl (voorlopig op non-actief)

www.nederlandseadoptiestichting.nl (afgekort als NAS, nog in oprichting)

of voor zelfdoe procedures www.zelfdoenersinadoptie.nl

——————————————————————————–"

• Yvette

Hoi

De info is van mijn website waarbij ik nog moet opmerken dat die eigenlijk bedoeld is voor alleenstaanden en niet voor alleenaanvragende stellen. Wat ik bedoel te zeggen is dat mogelijk niet alle van deze kanalen ook voor alleenaanvragende stellen mogelijk zijn en dat het tevens uitmaakt of je gehuwd of samenwonend bent. Bijvoorbeeld: China staat alleenaanvragers die getrouwd zijn niet toe maar wel samenwonende stellen. Navraag bij de vergunninghouders is dus zeker aan de orde. Hoop dat je toch een idee hebt gekregen door het overzichtje