kans verkeken

• wannabe mummy

Hi allemaal,

Ik wilde iets vragen: ik heb altijd gedacht dat ik later graag kinderen zou willen accepteren. Ik heb een grote voorkeur voor Latijns Amerika, mijn studie is daar op gericht geweest en ik spreek Spaans en Portugees. Tot een paar jaar terug was ik erg onzeker en heel makkelijk te beinvloeden. Ik ben toen ergens in getuimd omdat ik geen nee durfde te zeggen en dat leidde (of liever gezegd lijdde) tot 120 uur dienstverlening. Waarom doet er niet toe, maar het was niet heel erg en er is niemand pijn meegedaan, behalve mijn familie….. Ik heb er van geleerd en ben heel erg veranderd. Ik ben naar het buitenland gegaan in mijn eentje om mezelf te dwingen te veranderen en nu gaat het gelukkig heel goed. Ik sta veel steviger in mijn schoenen, heb net een hele leuke studie afgerond, ben nog een jaar in het buitenland geweest en weet wat ik wil. Voor die buitenlandervaringen had ik verschillende keren een bewijs van goed gedrag nodig voor et aanvragen van visa en die kreeg ik, zonder enige op of aanmerking. Nu is mijn vraag of dit ee probleem zal zijn bij het opstarten van een adoptieprocedure. Ik ben voorlopig nog niet van plan aan kinderen te beginnen (hoewel ik het heel graag zou willen hoor, daar niet van. Ik droom echt van een groot gezin met kindjes uit mijn buik en kindjes uit mijn hart). Het is nu ruim vijf jaar geleden, maar ik weet dat je door een hele molen moet voordat je aan adoptie mag beginnen. Als het problemen op zal leveren, kan ik vast stoppen met dromen…..

Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden.

Groetjes een wannabe mummy

• claudia

Hoi wannebe mummy

dat wat jij vertelt aan de kinderbescherming tzt, dat weten ze.

Wat je niet verteld, weten ze dus ook niet.

Er wordt wel bekeken of je geen criminele status hebt, verder komen ze alleen aan de info door wat jij ze vertelt, of niet vertelt.

Hiermee zeg ik niet dat je erop los kunt gaan liegen, men wil het beste voor het kind en probeert dan ook uit te vinden hoe stabiel iemand is, je relatie, je familiebetrekkingen etc.

Daar heeft het toekomstige kind recht op.

Succes hoor

groetjes

Claudia

• suzanne

Het ligt eraan of je een strafblad hebt. In sommige gevallen is er na dienstverlening geen strafblad.

Als je een strafblad hebt kunnen ze er achter komen door informatie op te vragen bij de justitie.

Ik weet niet of ze dat standaard doen. Wel goed van je dat je je leven nu weer op orde hebt. Heel veel succes ermee

Suzanne

• Meta

Nadat je de VIA hebt gevolgd wordt gekeken (door de RvK) of je een strafblad hebt. Dit is dus voordat je met het gezinsonderzoek begint. Ik weet niet wat het gevolg is als dat wel zo zou zijn. Kan me voorstellen dat het er vanaf hangt wat het strafbare feit is geweest.

Voor alle landen (denk ik?) heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig in je dossier. Sinds 1 april jl. is deze procedure gewijzigd, en wordt gekeken waarvoor je deze nodig hebt. Op grond daarvan wordt wel of niet een VOG afgegeven.

Misschien kan de Centrale Autoriteit afdeling Adoptie (070) 370 62 46 je meer duidelijkheid verschaffen. Zij doen de voorlichting over adoptie (Ministerie van Justitie).

Groeten,

Meta Meulenbelt

• marijke

Het verhaal is in zoverre onduidelijk dat wanneer je minderjarig was op het moment dat je de fout begin je waarschijnlijk geen strafblad hebt. Mits het de eerste keer was dat je met justitie in aanraking kwam(dan tel een bekeuring in deze natuurlijk niet mee of het moet weer een hele waslijst zijn). Het moet gaan om een strafbaar feit wat eventueel strafrechtelijk vervolgbaar was . Omdat ik lees dat je als straf dienstverlening hebt gehad lijkt mij dit niet het geval. Mischien kun jet jou situatie nu beter inschatten. Antecedenten kun je maar beter niet verzwijgen want die komen er bij het onderzoek naar antecedenten onherroepelijk uit.wannabe mummy schreef:

>

> Hi allemaal,

>

> Ik wilde iets vragen: ik heb altijd gedacht dat ik later

> graag kinderen zou willen accepteren. Ik heb een grote

> voorkeur voor Latijns Amerika, mijn studie is daar op gericht

> geweest en ik spreek Spaans en Portugees. Tot een paar jaar

> terug was ik erg onzeker en heel makkelijk te beinvloeden. Ik

> ben toen ergens in getuimd omdat ik geen nee durfde te zeggen

> en dat leidde (of liever gezegd lijdde) tot 120 uur

> dienstverlening. Waarom doet er niet toe, maar het was niet

> heel erg en er is niemand pijn meegedaan, behalve mijn

> familie….. Ik heb er van geleerd en ben heel erg veranderd.

> Ik ben naar het buitenland gegaan in mijn eentje om mezelf te

> dwingen te veranderen en nu gaat het gelukkig heel goed. Ik

> sta veel steviger in mijn schoenen, heb net een hele leuke

> studie afgerond, ben nog een jaar in het buitenland geweest

> en weet wat ik wil. Voor die buitenlandervaringen had ik

> verschillende keren een bewijs van goed gedrag nodig voor et

> aanvragen van visa en die kreeg ik, zonder enige op of

> aanmerking. Nu is mijn vraag of dit ee probleem zal zijn bij

> het opstarten van een adoptieprocedure. Ik ben voorlopig nog

> niet van plan aan kinderen te beginnen (hoewel ik het heel

> graag zou willen hoor, daar niet van. Ik droom echt van een

> groot gezin met kindjes uit mijn buik en kindjes uit mijn

> hart). Het is nu ruim vijf jaar geleden, maar ik weet dat je

> door een hele molen moet voordat je aan adoptie mag beginnen.

> Als het problemen op zal leveren, kan ik vast stoppen met

> dromen…..

>

> Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden.

>

> Groetjes een wannabe mummy

• Sanne

Bel Justitie en vraag of je een strafblad hebt want dat is het eerste wat ze nagaan bij een aanvraag. Vraag het telefoonnummer of zoek op internet.

Succes