Negatief advies van RvK

• Roos

Beste allemaal,

Vandaag zijn wij bij RvK geweest om advies rapport te lezen maar eerst werd ons meegedeeld dat ze een negatief advies zou uitbrengen aan de MvJ, het rapport moesten we een andere dag komen lezen dit was om de teleurstelling te verwerken. Het probleem is dat we de ene helft van onze familie niet over onze adoptieplannen hadden ingelicht. Ook werd gezegd dat een van onze 2 geen ervaring met kinderen heeft. Zo ook nog een paar probleempjes van persoonlijke aard. Onze vraag is: wat moeten we doen voordat ze het rapport naar MvJ sturen?

Wij weten natuurlijk dat we bezwaar kunnen indienen nadat MvJ daad werkelijk negatief advies geeft. Maar dan gaat weer een half jaar voorbij voordat we alles in orde hebben.

Alle tips zijn welkom. Bij voorbaat dank.

• suzanne

De meeste mensen hebben geen ervaring met het opvoeden van kinderen. Er zullen ook heel veel mensen zijn die het later aan de familie vertelt

Ik zou er op staan om het rapport eerst te lezen voordat ze het versturen en dan ook protesteren. Wat een onzin om hiervoor negatief advies uit te brengen. Ik wens je heel veel succes. Suzanne

• marianne

sorry hoor, maar hier word ik echt een beetje boos om, er zijn veel meer mensen die pas aan familie vertellen wanneer ze toestemming hebben gekregen, dat geeft toch niet, ook wat betreft opvoeding, wat een geklets zeg, wij hadden ook geen ervaring, dat is toch logisch, ik vind dit echt geen redenen voor negatief advies, ik zou ook zeker in beroep gaan, je zegt zelf nog een paar proleempjes te hebben, ws zijn ze dan daar negatief over, want om deze redenen kan je het niet afwijzen, hou moed, en ga ervoor, succes

• Joyce

Hai Marianne en andere dames,

Dit vind ik ook wel heel raar hoor. Geen ervaring met kinderen? Nou dan heb ik ook geen hoop meer, heb helemaal geen ervaring met kinderen. Wie wel, als je zusje/broertje geen 15 jaar jonger is, of je werkt niet in een kinderdagverblijf of je past niet op. Ik denk dat zoveel mensen (bijna)geen ervaring hebben.

Sterkte ermee! Hoop dat het jullie toch nog gaat lukken!

gr. Joyce