scheiding

• jannie en chris

wij mogen eindelijk in augustus naar de via cursus, en nu begin ik onzeker te worden, omdat ik al eerder getrouwd ben geweest, heeft iemand ervaring hoe ze bij het gezinsonderzoek op een eerder huwelijk reageren. alvast bedankt

• Evelien

Mijn man heeft een eerder huwelijk achter de rug. Uit dit huwelijk zijn geen kinderen geboren, hij heeft geen contact meer met zijn ex-vrouw. Tijdens de VIA en het gezinsonderzoek is het nooit onderwerp van gesprek geweest, ik heb er geen zorgen over gehad. Groetjes, Evelien

• Mei

Ook mijn partner is gescheiden, en hij heeft ook kinderen. Is wel besproken maar heeft niet nadelig gewerkt . ik ken een hoop mensen die gescheiden zijn en geadopteerd hebben. pas als je meer dan 2 scheidingen achter de rug hebt, wordt dat voor een land als China bijv. een probleem.

Maak je geen zorgen dus

• vivianne

Hallo

volgens mij is dit geen probleem.

Wij zijn allebei al een keer getrouwd geweest en wileen nu samen gaan adopteren.

het is wel besproken bij de Raad maar geen probleem. Wij hebben beide aan gegeven daar zelf ook geen probleem mee te hebben.

Maak je dus geen zorgen.

groetjes vivianne

• Sanne

Voor mijn man en mij is dit ons tweede huwelijk. We hebben duidelijk omschreven hoe onze vorige huwelijken voorbij zijn gegaan en duidelijk aangegeven dat dit tweede huwelijk wel goed zit.

Geen probleem!

Voor het gezinsonderzoek was ik heel gespannen, maar je hoeft geen supermens te zijn voor adoptie.

Groetjes