adoptiekind uit welk land?

• Lisette

Hallo allemaal,

Nadat uiteindelijk ook voor ons duidellijk is geworden dat een “eigen” kind waarschijnlijk niet mogelijk is, willen we graag meer weten over adoptie. We hebben al heel wat informatie over adoptie op internet kunnen lezen. Echter waar we nog steeds geen duidelijk antwoord op kunnen vinden is de volgende vraag:

Wie of hoe wordt er bepaald uit welk land je een kind mag/kunt adopteren? Of mag/moet je zelf je voorkeur uitspreken?

Bedankt alvast voor jullie reactie!

Groetjes Lisette

• froukje

Je kan kijken naar welke eisen een land stelt , maar als alles mogelijk is mag jeje eigen keus maken mbt de keuze bvan een land

Het is bij ons het land wat ons juist aanvoelt ,maar dat kan voor andere ouders weer een heel ander land zijn het voorkeur voor een bepaald land is bepalend

froukje

• machteld

ik zou eens op de website van wereldkinderen kijken, een vergunninghouder die veel landen bemiddelt.

daar staan ook de eisen per land aangegeven.

en voor de rest inderdaad op je intuitie afgaan.

• claudia

Je mag zelf bepalen uit welk land je wilt adopteren.

Tijdens de VIA voorlichting krijg je zelfs foto's te zien van allerlei kinderen en moet je zelf bepalen welk kindje (en dus welk land) je het meeste aanspreekt. Het zou niet goed zijn wanneer je geen band hebt met een land en je kindje komt daarvandaan.

En zoals al geschreven is, heeft ieder land wel zijn eisen en zul je daar in eerste instanie wel aan moeten voldoen.

Veel succes!

ps als tip zou ik je mee willen geven dat als je evt. geinteresseerd bent in adoptie, je meteen een inschrijfnummer aan zou moeten vragen. Je kunt dan altijd nog stoppen met alles, maar hebt al wel nummer en staat op de megalange wachtlijst.

Je inschrijven kost niets dus waarom niet?

• Lisette

Bedankt voor jullie reacties en info, het is voor ons allemaal nog “nieuw” en “pril”, er is zoveel info op internet dat je bijna niet meer weet waar je zoeken moet en je je het beste kunt oriënteren. We gaan ervoor………

• froukje

Hallo Lisette

Wij zelf hebben ons in Januari van dit jaar ingeschreven ben sindsdien lid geworden van verschillende mailing listen en we hebben reeds al een keuze gemaakt voor een bepaald land welke mijn man en mij een goed gevoel geeft Ook zijn wij lid geworden van het adoptietijdschrift en lezen veel boekjes over adoptie endergelijke

En lid geworden van een vergunninghouder welke onze voorkeur heeft

Zo weet je meer over een betreffend land

Succes met jullie procedure

froukje

• Sandra

In principe mag je zelf kiezen uit welk land mits je voldoet aan bepaalde eisen van landen zoals geloof of leeftijd.

Het beste kan je je aanmelden bij een vergunninghouder deze kan je al een heleboel informatie geven over de desbetreffende landen zodat je makkelijk je keuze kunt maken.

Tevens zijn er diverse maillinglijsten waar je veel informatie kunt halen.

Groetje Sandra