Aleenstaande adoptiemoeder

• Marijke

Ik ben 28 jaar oud en heb de man van mijn levennog niet gevonden. Nu overweeg ik om te gaan adopteren. Dit houd wel in dat indien ik een adoptiekindje krijg ik natuurlijk ook weer aan het werk moet voor minimaal 3,5 dag.

Hoe staan jullie tegenover adoptie door een alleenstaande vrouw?

• lin

Hallo marijke,

Ik zou lid worden van de yahoogroup voor alleenstaanden, ik weet het adres niet,

anders moet je eens op de site van www.stilverlangen.com zien.

onder adoptie hier is ook veel te vinden.

het is niet raar hoor om alleen te adopteren.

groet van linMarijke schreef:

>

> Ik ben 28 jaar oud en heb de man van mijn levennog niet

> gevonden. Nu overweeg ik om te gaan adopteren. Dit houd wel

> in dat indien ik een adoptiekindje krijg ik natuurlijk ook

> weer aan het werk moet voor minimaal 3,5 dag.

>

> Hoe staan jullie tegenover adoptie door een alleenstaande

> vrouw?

• anne

Hallo Marijke,

Ik begrijp jou vraag niet zo goed wat bedoel je met “'hoe staan jullie tegenover adoptie door alleenstaande”' Is dat zo belangrijk voor jou wat mensen van het form ervan vinden. Het is jouw wens om een kindje op te voeden en je hart gaat daar naar uit. Dan is het toch niet belangrijk wat andere mensen ervan vinden Wat belangrijk is bij adoptie bij een alleenstaande is je sociale omgeving, heb je een vangnet.

Laat je informeren wat je mogelijkheden zijn dan zul je zien dat er best heel veel mogelijk is.

Succes met alles

Anne

• claudia

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn!

Veel succes hoor,

groetjes

Claudia

• elia

tja waarom je het vraagt weet ik ook niet, maar als je mijn mening wilt horen , dan kan ik je die best geven, ik vind het echt NIET kunnen, een alleenstaande die gaat adopteren.

• Bram

Ik ben van mening dat adoptie prima kan door alleenstaande moeders. Ik ken toevallig een één ouder gezin en een tweeouder gezin (beide adoptiegezin). Het kindje bij de alleenstaande moeder is zo lief en zo sociaal en moeders is er 4 dagen in de week volledig voor het kind. In het tweeouder gezin werken beide ouders ontertussen weer volledig het kind zit 5 dagen per week in het kinderdagverblijf en is toch een stukje minder sociaal.

Ik vind het kort door de bocht Elia maar ja ik ben maar een man he…en wat is beter een kind in een kindertehuis in een ontwikkelingsland of een kind bij een liefhebbende moeder??

• machteld

het gaat denk ik niet om de liefde die een alleenstaande moeder heeft/kan bieden, maar meer om het risico dat als zij ook uitvalt het kind weer een verlies-scheiding moet meemaken.

• Marijke

quote:

“het gaat denk ik niet om de liefde die een alleenstaande moeder heeft/kan bieden, maar meer om het risico dat als zij ook uitvalt het kind weer een verlies-scheiding moet meemaken.”

hmm……als alleenstaande moeder heb je toch ook een achterban…goede vrienden (welke als peetouders kunnen fungeren), zussen en broers, vader en moeder (dus opa en oma van het kind).

Als ik als alleenstaande moeder overleid is dit voor zo'n kind inderdaad erg. Maar als ik als getrouwde moeder overleid is dit voor een kind net zo erg.

EEN ONZINOPMERKING DUS: IN BEIDE GEVALLEN KRIJGT ZO'N KIND EEN VERLIES-SCHEIDING SITUATIE.

Mensen doen moeilijk over adoptie door alleenstaanden omdat zei denken dat tweeoudergezinnen beter zijn. En ja inderdaad daar is meer geld…omdat ze vaak 2-verdiener zijn. Eerst houden ze zich keurig netjes aan de 150% regeling, maar daarna beland het kind weer net zo snel in het Kinderdagverblijf!!!! Ik zie het in mijn omgeving contunue gebeuren.

• machteld

Nou Marijke, het zit je kennelijk nogal hoog, maar ik vind dit een vrij onaardige reactie.Je vraagt zelf om reacties en wordt kwaad als dat je niet bevalt!!

Wat ik hierboven schreef is niet mijn mening, missschien had ik dat duidelijker moeten zeggen dan, MAAR:

ik weet wel dat sommige mensen er zo over denken, oa de kinderbescherming soms die je moet “keuren”.

Ik zou dus zeker een antwoord daarop alvast voorbereiden, inderdaad iets over de achterban enzo.

Als je doorzet wens ik je verder veel succes bij je procedure, ik vind op zich helemaal niet dat een alleenstaande niet moet kunnen adopteren, maar je moet wel voorbereid zijn op mensen die daar anders over denken.

• marieke

Ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat als iemand besluit een adoptieprocedure te starten dat degene over het één en ander heeft nagedacht. Wanneer je als alleenstaande besluit te gaan adopteren zal dit nog ééns temeer zo zijn.

Het zijn vaak reakties van mensen die er nog niet zo goed over nagedacht hebben die denken mensen te moeten wijzen op bepaalde dingen.