Teleurgesteld

• Yvette

Wij hebben ons aangemeld toen ik 40 jaar was. Ben nu ondertussen 43 jaar en mijn partner 37 jaar. Hebben alles wat gedaan moest worden afgerond. Hebben ondertussen ons intake-gesprek gehad bij het adoptiebureau en er werd ons toen pas verteld:

-Adoptie alleen nog mogelijk vanuit China

-het kindje kan in de leeftijd zijn van 2,5+ tot 5 jaar

met een handicap.

Is het vanuit alle instanties niet mogelijk geweest om dat eerder te melden.

Zijn er nog meer mensen die dit ook hebben meegemaakt.

Yvette

• marianne

ik heb het niet meegemaakt, maar misschien is 1 ouderadoptie nog mogelijk voor jou partner, vraag het eens na, succes, ik hoop voor jullie dat er meer mogelijkheden zijn

• machteld

hai Yvette,

Volgens mij moeten er meer mogelijkheden voor je zijn.We hebben de ibotoets gedaan-dus voor ouder dan 42- en in onze groep weet ik dat er veel mensen voor Polen gaan, Ruslandkanaal is bovendien ook open.

Hebben jullie je wel goed geinformeerd bij meerdere vergunninghouders? Bij welke was je nu?

Volgens mij zijn er bij KT wel meer mogelijkheden voor jullie.

Succes!

machteld

Ps: evt is zelfdoen ook misschien een optie voor jullie?

• Chris

Kijk ook eens bij de NAS (nederlandse adoptie stichting) , dit is een nieuwe vergunninghouder met contacten in Bolivia en Panama. Zij hebben een voorrangsbeleid voor mensen in jullie situatie. Ze zijn nog nieuw en zijn nog in de eerste adoptieserie, maar het zag er veelbelovend uit. info@nederlandseadoptiestichting.nl

succes!

• Mei

Yvette,

om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat je je zelf niet eerder wat verdiept hebt. Op de VIA vertellen ze je wel dat de leeftijd van de oudste partner geldt en dat je max 40 jaar met je kind mag schelen. Reken dus maar uit. Verder kun je lid worden van de verschillende vergunninghouder en het internet puilt uit van de info over adoptie.

China wordt waarschijnlijk aangeraden omdat het momenteel het snelst lopende kanaal is.

Als moeder van 3 kinderen, waarvan er 2 ouder dan 2 waren toen we ze kregen, kan ik je alvast vertellen dat leeftijd zeer relatief is.

In China hebben de wat oudere kinderen inderdaad vaak een SN gehad. Maar hebben ze dus nu niet meer. dat kan zijn: een geopereerde hartafwijking of schisis. maar ook gezonde kinderen komen voor.

Afijn: je kunt dus kijken naar de onmogelijkheden. je kunt ook kijken naar de mogelijheden. jullie hebben een positief advies gehad en mogen nu een kindje adopteren.En dat zal inderdaad geen baby zijn, maar ouder worden ze allemaal.

Panana is volgens mij zeer recent gesloten dus dat is geen optie meer. Was sowieso een zeer onzeker kanaal omdat het nog in de proeffase zat en dergelijke risico´s zou ik niet nemen als ik niet al te veel tijd meer had om te adopteren.

nigeria, haiti, bulgarije zijn naast china volgens mij ook nog opties, maar niet allemaal via WK