Yvette,
om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat je je zelf niet eerder wat verdiept hebt. Op de VIA vertellen ze je wel dat de leeftijd van de oudste partner geldt en dat je max 40 jaar met je kind mag schelen. Reken dus maar uit. Verder kun je lid worden van de verschillende vergunninghouder en het internet puilt uit van de info over adoptie.
China wordt waarschijnlijk aangeraden omdat het momenteel het snelst lopende kanaal is.
Als moeder van 3 kinderen, waarvan er 2 ouder dan 2 waren toen we ze kregen, kan ik je alvast vertellen dat leeftijd zeer relatief is.
In China hebben de wat oudere kinderen inderdaad vaak een SN gehad. Maar hebben ze dus nu niet meer. dat kan zijn: een geopereerde hartafwijking of schisis. maar ook gezonde kinderen komen voor.
Afijn: je kunt dus kijken naar de onmogelijkheden. je kunt ook kijken naar de mogelijheden. jullie hebben een positief advies gehad en mogen nu een kindje adopteren.En dat zal inderdaad geen baby zijn, maar ouder worden ze allemaal.
Panana is volgens mij zeer recent gesloten dus dat is geen optie meer. Was sowieso een zeer onzeker kanaal omdat het nog in de proeffase zat en dergelijke risico´s zou ik niet nemen als ik niet al te veel tijd meer had om te adopteren.
nigeria, haiti, bulgarije zijn naast china volgens mij ook nog opties, maar niet allemaal via WK