Quote Bram “ En het ging hier om een kindje bij het afhalen.”
Ja, dat klopt maar ik reageerde op Marlieke. zie quote.
Quote “Je kunt geen zwaar gehandicapt kindje krijgen als je dat hebt uitgesloten uit je voorwaarden en het kindje wordt medisch getoetst.”
Je kunt dus wel een ernstig gehandicapt kind krijgen ook al is het medisch getoetst. Quote van mijzelf “Hij bleek toen hij ouder werd zwaar autistisch te zijn.”
Dus Bram, je opmerking was overbodig. Quote “Autisme is trouwens bij de jongste kinderen niet te zien dat merk je pas op latere leeftijd! ” Dat was juist wat ik bedoelde. Je kunt bij jonge kinderen niet altijd zien wat ze later zullen krijgen.
Ziekte van Huntington of schizofreen (beide geen ziekte verwant aan het autistische spectrum) om maar enkele voorbeelden te noemen zijn ook niet echt prettig om te hebben..
Natuurlijk zijn de lichtere autistische gevallen goed met het dagelijkse gezinsleven verenigbaar te zijn. ik noem ADHD ,(vroeger MBD genoemd) syndroom van Asperger en alle lichtere vormen in het PDD en PDD-NOS (Not Otherwise Specified) spectrum. Maar er zijn behalve de lichtere en gemiddelde ook zwaardere gevallen waar in het geheel geen contact mee mogelijk is. Dat noem ik toch zwaar gehandicapt als je er in het geheel geen emotionele band mee kunt aangaan.