borstkanker en adoptie

• Kiek

Ik heb in jan 2002 borstkanker gehad en ben daarvoor behandeld. Daar er te weing bekend is over zwangerschappen na borstkanker op jonge leeftijd is ons het advies gegeven niet zwanger te worden. Maar nu heb ik gehoord dat adoptie ook onmogelijk wordt door de ziektegeschiedenis, er wordt bij borstkanler nl nooit een gezonheidsverklaring afgegeven, ook niet na 5 jaar. Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd dus ik vraag de adoptie alleen aan. Kunnen wij het nu helemaal wel vergeten? Wie weet of het wel zin heeft op de procedure in te gaan? We hebben wel ons nummer al.

Alvast bedankt voor het antwoord !

• Mei

Hoi Kiek,

ik ken wel mensen die nadat ze kanker hebben gehad , toch hebben geadopteerd. ik weet dat de ideeen hierover per land verschillen. Ik weet ook dat de ene vergunninghouder hier makkelijker over doet dan de andere. ik zou eens bellen met een paar vergunninghouders, zij kunnen je zeker meer vertellen. ik denk niet dat het onmogelijk is, wel zou het kunnen dat je pas na een paar jaar gezond te zijn uit sommige landen mag adopteren. Maar dat hoeft niet veel uit te maken, omdat het toch nog een tijdje duurt voordat jullie zo ver zijn.

Gewoon goed informeren.Van K&T weet ik dat zij vaker bemiddelen bij mensen met een ziekte geschiedenis. maar ik zou ook WK bellen.

Succes

• Annalies

Bij ons in de Via groep zat destijds een echtpaar waarvan de vrouw baarmoeder kanker had gehad.

zij hebben wel 5 jaar moeten wachten maar daarna konden ze wel adopteren.

Helaas weet ik niet uit welk land en via welke vergunninghouder.

Dus ik zou zeggen hou goede moed en bel eerst de genoemde vergunninghouders.

• Kiek

Bedankt voor jullie snelle reacties ! Ik ga bellen !!

Kiek

• Kiek

Ondertussen alweer 1 1/2 jaar verder en we gaan in aug na een uitstel van een jaar de VIA beginnen. Wie weet trouwens waar deze in Den Haag gegeven wordt ?

De vergunninghouders gebeld en Flash en Hogar reageren allebei positief, als ik een verklaring van genezing op papier kreeg was het prima mogelijk.

Stichting Afrika weet het niet, kan ik over een maand terugbellen.

Meiling,Wk en K&T zijn niet enthousiast te noemen, vinden het moelijk om antwoord te geven. Kan moeilijkheden geven, kan mischien wel of mischien niet…

Wij hadden al een goed gevoel bij Flash en Hogar dus die kant gaan we waarschijnlijk op met de keuze Colombia of Haiti.

tot zover voor de belangstellenden een updat ';-)

Kiek

Mei schreef:

>

> Hoi Kiek,

>

> ik ken wel mensen die nadat ze kanker hebben gehad , toch

> hebben geadopteerd. ik weet dat de ideeen hierover per land

> verschillen. Ik weet ook dat de ene vergunninghouder hier

> makkelijker over doet dan de andere. ik zou eens bellen met

> een paar vergunninghouders, zij kunnen je zeker meer

> vertellen. ik denk niet dat het onmogelijk is, wel zou het

> kunnen dat je pas na een paar jaar gezond te zijn uit sommige

> landen mag adopteren. Maar dat hoeft niet veel uit te maken,

> omdat het toch nog een tijdje duurt voordat jullie zo ver zijn.

>

> Gewoon goed informeren.Van K&T weet ik dat zij vaker

> bemiddelen bij mensen met een ziekte geschiedenis. maar ik

> zou ook WK bellen.

>

> Succes