taiwan.Beslist 5 jaar getrouwd??

• Angela

Hallo!

Ook wij zijn bezig met een adoptieprocedure en denken erover om een kindje uit taiwan te adopteren.Nu las ik op de site van Meiling dat het stel dat adopteert bij voorkeur 5 jaar getrouwd moet zijn.bedoelen ze hiermee dat het verplicht is of wordt hier “soepel” mee omgesprongen.Graag ervaringen,want er staat verder niet heel veel info op de site van Meiling.Of zijn er nog meer organisatie's die Taiwan als adoptiekanaal hebben??Hoop dat jullie het weten…

Groetjes en alvast bedankt!!

Angela

• marianne

dan bel je toch meiling, er is niemand die het beter weet dan zij, succes

• Annalies

Er zijn geen andere vergunninghouders die via/uit Taiwan adopteren.

Maar je kunt gerust Stg Meiling bellen. Ze zijn heel erg aardig. Zie voor de telefoon nummers de site. (Contact)

Het zou ook nog kunnen dat het ene tehuis (CSS)strenger in de eis van de huwelijksduur is dan het andere tehuis (CATHWEL) van waaruit geadopteerd word.

Onze huwelijksduur was destijds al langer dan 5 jaar dus ik heb er niet naar gevraagd.

• Nicole

Hallo Angela,

Het ene tehuis (CSS) heeft als voorwaarde dat ouders overtuigd christen en minimaal 5 jaar getrouwd moeten zijn. Het andere tehuis (Cathwel) is daar wat soepeler in, daar moet je minimaal 3 jaar getrouwd zijn. Er is inderdaad niet veel info over Taiwan, maar wil je iets weten dan mag je me altijd mailen. Of kijk anders eens op onze site www.adoptie-taiwan.tk

Groetjes,

Nicole

• ilonk

dat wat nicole schrijft dat is zo. Maar ook die 3 jaar hoeft niet helemaal precies we kregen in maart een voorstel en in mei waren we 3 jaar getrouwd en ook bij ons op de site kun je misschien wat vinden. www.miloumaatman.nl en kom je er niet uit bel ze gewoon.

• Angela

We zijn nu nog niet eens getrouwd!Maar zijn dit wel volgend jaar van plan.We staan pas aan het begin van de adoptieprocedure,dus wat dat betreft is het geen probleem.Ik denk inderdaad dat ik meiling maar eens om info bel ja.In ieder geval bedankt iedereen!

• Angela

nog even op jullie sites gekeken.Wat een schattige kinderen hebben jullie zeg!En de sites zien er gelikt uit!!

begrijp ik goed dat jullie nog in afwachting zijn van jullie Mika Nicole??Spannend zeg!!!

• Nicole

Hai Angela,

We hebben op 9 juni het voorstel gehad, Mika was toen ruim 5 weken oud en we wachten nu inderdaad totdat hij naar huis mag.

Veel succes met jullie procedure, ik hoop dat het allemaal voorspoedig mag verlopen….het is het beslist waard!

Groetjes,

Nicole

• lin

hallo angela,

Taiwan heeft ook nog een paar regels waaronder het gewicht, mijn man is ongeveer 1.90 lang en weegt 110 kilo, hij was te zwaar voor het ene kindertehuis, nu weet ik niet meer welke. Wij gaan nu adoptie uit china maar zouden eerst uit taiwan.

groet van lin

• Annalies

Het hangt af van de BMI (Body Mass Index) of Quatelet Index,

Als die uitkomst boven de 30 komt ben je te zwaar voor CSS.

CSS = Christian Salvation Service

Cathwel heeft deze eis niet.

Wij hebben via Cathwel geadopteerd. Dus ook voor de dikkerds onder ons is er hoop in Taiwan. (gelukkig voor mij)

Rekenvoorbeeld.

Quatelet index is gewicht delen door de lengte in het kwadraat.

dus in bovenstaande voorbeeld 1.90 X 1.90 is 3,61

gewicht is 110 kg : 3,61 = afgerond 30.5

Deze man had maximaal 108.30 kg mogen wegen 30 X 3,61 = 108.30 kg