wat geef je uit in china?

• machteld

Als aanvullende vraag op de opbouw van de kosten willen we graag weten hoeveel je ongeveer uitgeeft in China, als je je kind gaat halen.

Dank!

• Alice

Hallo Machteld

Het grootste bedrag betaal je in China zelf.

Maar daar moet je je helemaal niet druk om maken, je moet er op rekenen dat de hele adoptie je ongeveer 14.500 euro gaat kosten.

En wanneer je dat moet betalen maakt niks uit, zorg dat je het geld bij elkaar krijgt en probeer dan zo min mogelijk aan dat geld te denken.

Ik weet niet hoever jullie zijn, maar probeer van alles te gaan genieten.

Gr v Alice

• machteld

ok alice dank je wel, ik bedoelde eigenlijk niet zozeer hoeveel je kwijt bent in china aan de officiele kosten van de rechtbank, maar meer hotels etc, eten, evt souvenirs.

dus je zit goed als je 14.1500 hebt? is dat dus incl de kosten voor eten ed in china?

we hebben nog wel even tijd, en hebben ook al redelijk gespaard, het is meer dat ik gewoon benieuwd ben ook))

• Alice

Hallo Machteld

Nee dat is niet incl. het eten in China wel incl. de hotels.

Tuurlijk iedereen is daar nieuwsgierig naar, maar ik bedoel dat je moet genieten van de reis, ik heb dat niet echt gedaan en heb daar nu spijt van.

Wat je daar nodig hebt is eigenlijk gelijk aan een vakantie, als ik het goed heb, heb je aan 600 dollar genoeg, k+t vermeld het in de brief.

Gr v Alice

• machteld

ok alice dankjewel voor info!

we gaan er zeker van genieten hoor, jammer dat het nog even duurt, maar goed dan is het straks dubbel en dwars het wachten waard.

heb je een of meer kinderen uit china? ik ga in sept op cursus chinees, erg veel zin in, en lijkt me leuk voor als we er zijn- is beetje basischinees-

• Alice

Hallo Machteld

Wij hebben een jongen en dit jaar gaan wij dus nog een keer naar China voor ons tweede kindje.

Wanneer zijn jullie papieren naar China gegaan, of zijn jullie nog niet zo ver?

Wij zitten nu nog met een probleem, wanneer vertellen wij het onze zoon dat hij een broertje of zusje krijgt.

Misschien heb jij of iemand anders een goed advies voor ons, wij hebben wel boeken over hoe je het moet gaan vertellen, maar niet wanneer(onze zoon is net 3jaar)

Gr v Alice

• machteld

hai,

we zijn nog niet zover, maar omdat we voor SN gaan kan het snel gaan. we krijgen BT in aug en dan de rest van het verhaal.

een vriendin van me heeft dochter van 3 en krijgt nu baby 2, ze vertelde het bij 4 mnd zwangerschap. dus 4 maanden voor komst kindje

een andere vriendin had ook dochter van 3, vertelde het aan begin, kind snapte er niets van en werd ongeduldig.

dus ik zou zeggen: ruim van tevoren, maar niet te vroeg!

succes ermee!

• Alice

Dank je wel.

gr v Alice

• Mei

Ik heb mijn kids er altijd van het begin af aan bij betrokken, zo wisten ze dat de gesprekken bij de Raad waren ter voorbereiding op een brusje.De wachttijd altijd ruim ingeschat en gezegd dat we pas na…vakantie…kerst noem maar op..het telefoontje zouden krijgen.Ik vind dat ze heel goed om gaan met het wachten

• Annet

Hallo Machteld,

Ik lees jullie emailverkeer en kom de term ‘sn’ tegen.

Betekent deze term special need?

Zou je hier iets meer over kunnen vertellen.

Alvast bedankt en veel succes gewenst, Annet