hoeveel kinderen

• Annalies

Ik heb een vraag.

Ik heb eens ergens op internet een schema gezien. Uitgesplitst het aantal kinderen dat jaarlijks naar nederland komt en uit welke herkomst landen..

Ik kan het helaas niet meer vinden. Wie weet waar zoiets te vinden is?

Op de Meiling site onder het gedeelte van Engelstalig staat een schemaatje van Meiling.

Maar ik zoek het totale aantal van alle vergunninghouders en zelfdoeners.

• Aad

Bedoel je soms dit (van website van CBS):

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=37722&D1=0,1&D2=0&D3=0&D4=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2

• Aad

Annalies,

was dit de website die je bedoelde?? Als je ondertussen iets anders gevonden hebt dan ben ik daar ook benieuwd naar.

Aad

• Annalies

Hallo Aad,

Ik zoek eigenlijk een schema zoals ik het een keer in een krant heb gezien.

een kolommen grafiek.

ik heb op de site gekeken maar ik kreeg er niet iets bruikbaars uit.

Het is heel goed mogelijk dat dat mijn onhandigheid is. Maar ik heb zo'n beetje begrepen dat die getallen aangevraagd konden worden via die site? En dat lukt mij dus niet.

In ieder geval bedankt voor de tip.

Ik wil die gegevens graag hebben omdat ik op de Taiwan adoption groep (engelstalig) zit (veel Amerikanen, Canadezen enz)en er achter kwam dat er jaarlijks meer Taiwaneesjes naar Nederland komen dan er kinderen uit Taiwan naar de USA gaan.

Dus leek het ons leuk om die cijfers te kunnen vergelijken.

• Aad

Annalies,

in 2003 zijn er 47 kinderen uit Taiwan naar NL geadopteerd volgens het CBS. In 2002 waren het er 37 en zo zijn er meer aantallen te vinden.

Stuur mij even een email als je meer uitleg wilt over hoe je met die site moet omgaan.

Succes,

Aad

• Annalies

Ik stuur je een prive mail.

Gek overigens dat aantal Taiwanese kinderen.

Volgens Meiling zijn er verleden jaar 82 kinderen aangekomen verleden jaar.

Of zouden ze bij het CBS alleen het aantal dat een rechtbank procedure heeft opgestart vermeld hebben. Ben benieuwd waar dat verschil in zit.

• Aad

Annalies,

van de cbs website:

De gegevens betreffen bij Nederlandse rechtbanken ingediende

adoptieverzoeken. Getabelleerd zijn de toegewezen kinderen naar hun land

van herkomst en soort adoptie.

Van Meiling weet ik niets.

Aad

• Annalies

Dan is het dus verklaard.

Voorheen moest je een jaar wachten voordat je een rechtbank procedure kon opstarten. Vanaf 1-1- 2004 mag je dit nu gelijk voor o.a. China en Taiwan.