Suriname

• Esther

Mij lijkt het ontzettend mooi een adoptie vanuit suriname te doen…maar ik zie dat dat maar EUR 5000 kost klopt dat wel?

• Annalies

Gelezen op de Meiling site.

Financiën

De adoptiekosten voor het Suriname kanaal zijn €3000,- exclusief reis- en verblijfskosten.

Als er meerdere kinderen tegelijk worden geadopteerd komt er per volgend kind €1000,- bij. Dus voor een sibling €4000,- , een tribling €5000,- etc.

Deze bedragen kloppen. Maar er komen maar ongeveer 10 kinderen per jaar naar Nederland.

De genoemde bedragen voor adoptie uit Taiwan en China en Suriname zijn de bedragen voor dit jaar. Overigens in de twee jaar dat wij lid zijn niet noemenswaardig verhoogd.

Alleen voor Taiwan staat er een bijdrage van 1900 euro op de site voor papierwerk vertaling en dergelijke en dat moet 1915 euro zijn.

• Esther

Oke…er komen weinig kinderen naar Nederland, dus de wachttijd zal lang zijn. Ik ben nu 26 en heb dus eigenlijk wel de tijd om te wachten. Suriname vind ik een mooi land en door de vroegere koloniale verbondenheid voel ik ook wel een sterke band met het land.

• Annalies

Ik heb op een site van een vergunninghouder eens gelezen.

“Laat je niet afschrikken door het kleine aantal kinderen dat naar Nederland komt, zij hebben wel ouders nodig.”

wij hebben destijd ook voor een land gekozen met een langere wachttijd dan gemiddeld. En het is het waard!

• saskia

Voor welk land hebben jullie gekozen, wij gaan nu voor china maar als we ooit voor een tweede kindje gaan dat we dan ook voor een ander land gaan.

• Annalies

Onze eerste zoon komt uit Zuid-Korea destijds 3 jaar wachten na aanmelding bij WK.

Onze tweede zoon komt uit Taiwan via Meiling.

Mei 2002 aangemeld. Papieren naar Taiwan juni 2003 en zoon thuis 4 -04-2004

• Amanda

Tegenwoordig zijn er via Nederlandse adoptie ook veel kinderen met een Surinaamse of Antiliaanse achtergrond…

• Renske

Ik wil eigenlijk ook meer informatie over Nederlandse adoptie maar kan hier nergens iets over vinden. Over waar ik me daarvoor moet inschrijven en de kosten e.d.

• jose

je kunt denk ik info krijgen bij ‘via’ en de raad vd kinderbeschermijng,je zult je op moeten geven net zoals adoptie buitenlands kind en je cursus en beginseltoestemming hebben gekregen,daarna kan je aangeven dat je een adoptie van een binnenlands kind wilt.Renske schreef:

>

> Ik wil eigenlijk ook meer informatie over Nederlandse adoptie

> maar kan hier nergens iets over vinden. Over waar ik me

> daarvoor moet inschrijven en de kosten e.d.