wachtijden bij verschillende vergunninghouders?

• Elre

Hallo

Ik zou graag weten hoelang de wachttijden zijn bij verschillende vergunninghouders voordat je daadwerkelijk de papieren mag gaan vezamelen en dat deze naar het betreffende land worden opgestuurd.Onze interesse gaat uit voor adoptie uit China of Taiwan.Ik lees dat je bij verschillende vergunninghouders op een centrale wachtlijst komt te staan en dat je dan een landenintake krijgt en dat je dan weer moet wachten?Wie kan wat meer informatie geven hoelang het ongeveer duurt vanaf inschrijving bij vergunninghouder tot het uiteindelijke voorstel?Ik weet alleen dat via wereldkinderen als je de papieren hebt verstuurd ongeveer 8 maanden duurt voordat je voorstel krijgt.Maar hoelang duurt het nu voordat je de papieren in orde mag maken bij de vergunninghouders?

Hopenlijk kan mij iemand iets meer informatie geven.

Gr Elre

• Alice

Hallo,

Wij hebben hele goede ervaringen met k+t, wij zijn na 2mnd voor de intake geweest.

Wij hadden alle papieren klaar op donderdag en hebben ze gelijk opgestuurd en k+t kreeg ze dus op vrijdag, de zelfde dag zijn ze nog naar China gestuurd, als dat niet snel is.

Je moet wel zelf alles regelen in Den Haag, maar dat is wel leuk, je komt ook niet alle dagen bij een ambasade.

Gr.v. Alice

• Nicole

Hallo Elre,

Wij hebben bij Meiling 11 maanden op de algemene wachtlijst gestaan (vanaf okt. 2002) voordat we voor de zgn. landenintake voor Taiwan werden uitgenodigd (sept. 2003) Vervolgens werden onze documenten 2 1/2 maand later naar Taiwan verzonden (nov. 2003) en kregen we nog eens 6 1/2 maand later het voorstel van onze zoon Mika. (juni 2004). Al met al een lange wachttijd, maar zeker het wachten waard. Veel succes!

Groetjes,

Nicole

www.adoptie-taiwan.tk

• Annalies

Kind en Toekomst heeft de kortste wachttijd tot landenintake.

WK zit er zo'n beetje tussenin en Stg Meiling heeft de langste wachttijd voor China. Meiling loopt momenteel wel in qua wachttijd doordat ze ipv normaal 10 dossiers nu 16 dossiers per maand sturen.

Na het opsturen van de papieren naar China is de wachttijd tot een voorstel voor elke vergunninghouder gelijk. (ongeveer 8 maanden)

De wachttijd nà het opsturen van de papieren naar Taiwan is variabel.

De bio moeder/ouders kiezen namelijk zelf de as adoptie ouders uit voor hun kind.

De wachttijd tot een voorstel kan varieren tussen 2 weken tot een jaar.

Als je voor een SN kindje kiest kom je niet eens op de algemene wachtlijst maar mag je vaak al gelijk je papieren klaarmaken. Maar dit moet je willen en aankunnen. alleen om de korte wachttijd is dit niet aan te raden.

• Yvette

Hoi

Voor China (voor 1e kindje):

K&T: algemene en landenintake in 1 keer ca 2 maanden na aanmelding met gezinsrapport

Meiling: aparte alg. en landenintake. Totale wachttijd voor beide was 1 jaar maar loopt momenteel zeer sterk terug. Streven is 3-4 maanden. Ik zou ze even bellen voor de laatste stand van zake.

WK: aparte alg. en landenintake. Totale wachttijd is afhankelijk van de leeftijd van de ouders. Is 1 van de ouders 41 jaar of ouder dan is de wachttijd ca 12 maanden. Is dat niet het geval dan kom je op de ‘korte’ wachtlijst en die bedraagt momenteel 5 maanden maar loopt op. Ik vermoed dat de wachttijd veel langer gaat worden omdat men van 18 naar 12 intakes per maand teruggaat.

• Ethel

Hoi!

Bij Meiling loopt inderdaad de wachttijd van DNC tot het voorstel sterk terug. Tot een paar maanden geleden was de wachttijd nog 8 maanden, nu 7 maanden!

Tot slot wil ik Elre nog even meegeven dat je niet alleen naar de wachtlijsten moet kijken: je moet ook een goed gevoel bij een vergunninghouder hebben. Wij hadden en hebben dat bij Meiling!

Groetjes, Ethel

• lin

Wij zijn ook bij meiling en voelen ons daar erg goed bij oke we moeten bijna een jaar langer wachten op een voorstel, veel mensen uit mvj 2001 hebben al een voorstel, maar wij begin 2005.

groet van lin

• Annalies

Nb De wachttijden (van DNC tot voorstel) lopen bij ALLE vergunninghouders sterk terug.

Wij hebben onze eerste zoon via WK en de tweede via Stg Meiling.

De samenwerking met Stg Meiling hebben wij als heel erg prettig ervaren.

WK is veel onpersoonlijker (zakelijker) in zijn contacten.

• Yvette

Hoi Annelies

Mag ik vragen waarom jullie zijn geswitcht van WK naar Meiling voor de 2e? Ik zit bij WK maar herken dat onpersoonlijk/zakelijke heel goed.

• Annalies

Onze eerste komt uit Zuid-Korea.

Zuid-Korea sloot en wij wilden graag een tweede uit een Aziatisch land.

Voor China verdiende ik een krappe 500 euro per jaar te weinig. hoewel mijn man huisman en koster is en wij dus vrij wonen, elektrisch, en water hebben.

Maar nee, bij WK kwamen wij niet in aanmerking voor China. inkomenseis was van WK zelf. Deze absurde eis is inmiddels afgeschaft voor een reguliere procedure.

Wij zijn geswitch naar Meiling voor China of Taiwan.

Taiwan sprak ons meer aan omdat daar vaak ook achtergrond info van de kinderen bekend is en de bio moeder/ouders zoeken zelf uit een aantal dossiers diegenen uit die de as adoptie ouders mogen worden van hun kind.

Van onze oudste hebben wij ook achtergrond info en uit China zijn het vaak vondelingetjes dus Taiwan is het geworden.

De begeleiding bij Meiling was in een woord geweldig. Natuurlijk gaat er ook bij Meiling wel eens iets mis maar ik had het gevoel dat als ik WK belde ik erg lastig was en dat gevoel had ik absoluut niet bij Meiling.