leeftijdsgrens

• vivianne

Wij zijn bezig met een zelf doe procedure in VS.

Nu blijkt er in ons gezinsonderzoek belangrijke info voor de Amerikanen niet te staan en moeten wij een aanpassing gaan aanvragen van ons rapport.

ook komt nu mijn leeftijd van 40 erg dichtbij( nog 3 maanden) maar volgens ons amerikaans buro is het hier mogelijk om uitstel van die leeftijdsgrens te krijgen???

Heeft hier iemand ervaring met deze dingen??

groetjes Vivianne

• Chris

Hoi Vivienne,

Wij zijn ook bezig met de USA (nog helemaal aan het begin) en willen de zaken bespoedigen ivm leeftijd. Ik kan je vraag niet bantwoorden - hoewel er volgens mij wel degelijk mogelijkheden zijn om de leftijdsgrenzen aan te passen-, maar ik ben wel erg geinteresseerd in het soort dingen die niet in je onderzoek staan en wel belangrijk zijn voor de USA. Wij hebben een dik info pakket gekregen uit Amerika waarin ook het overzicht zit van wat er in de zgn. Home Study aan de orde komt. Leek mij niet veel anders dan ons gezinsonderzoek???

groet, chris

• vivianne

Hallo chris

Bij ons ontbreekt in het gezinsrapport duidelijk dat ik alleenadoptie doe en Amerika wil erin hebben staan dat wij geen lichamelijke straffen zullen toepassen bij de opvoeding van ons kind als strafmaatregel!!

Dit laatste is voor hun erg belangrijk

Succes met jullie procedure.

Bij vragen mag je mij ook persoonlijk mailen.

vivianne

• Noelle

Mag ik vragen wanneer je bent begonnen met die procedure in Amerika??? Ik zit namelijk helemaal aan het begin van de procedure hier in Nederland en ben nou aan denken aan een zelf doe procedure in Amerika omdat daar meer megelijkheden liggen voor adoptie door singles. Ik weet alleen niet goed wanneer ik nou info op moet vragen in Amerika zelf en ook belangrijk, wat de kosten nou precies zijn.