kleurenblind ?

• monica

Hoi ,

Ik vraag me af of er gemengde stellen zijn die ervaring hebben met het adopteren van een kindje. Wij, hij is blank, ik ben zwart willen graag een kind. Wij merken dat de enige mensen die wij kennen die een adoptiekind hebben, beide blank zijn, terwijl het kind aziatisch, zuid amerikaans, afrikaans of europees is. Wij zijn nieuwsgierig naar ervaringen van stellen zoals wij die of bezig zijn met de procedure en/of al een kind hebben geadopteerd uit bijvoorbeeld Azie of Rusland.

Monica

• elia

ik ken wel een stel, waarvan de vrouw, zelf geadopteerd, uit colombia afkomstig is, de man is nederlands/blank. hun adoptie kindje komt van de filipijnen….

• maria

Dag Monica,

Mijn man (hij zwart, ik wit) en ik hebben ons BKA nr in 2001 gekregen en worstelen ons door de procedure….

We hebben duidelijk gemerkt dat de VIA cursus geënt is op blanke stellen, ook afgevaardigde van de kinderbescherming was wat onwennig, hetgeen te merken was aan haar vraagstelling. Inmiddels hebben we de beginseltoestemming op zak en staan we op de wachtlijst bij een bemiddelingsorganisatie.

Wat betreft de landenvoorkeur richten wij ons vooralsnog op het land waar mijn man zijn culturele roots heeft liggen, onder andere omdat we denken (hopen) een kindje een cultureel referentiepunt te kunnen bieden. (Weet natuurlijk niet of het in praktijk heel veel uitmaakt; kinderen gaat het vnl om de liefde die ze ontvangen, veelkleurigheid is daarbij geen issue)