na aankomst

• anja

ik heb een vraagje over als je uit china terug bent met je kindje, kan je dan familie over de vloer laten komen of moet je eerst een paar weken met z`n drieen zijn, we hebben veel kleine kinderen in de familie kan je de kleine er snel tussen zetten.

mijn man denk dat je gewoon rustig alles door moet laten gaan, kijken hoe het kind reageert en gewoon mensen over de vloer laten komen en dat die het kindje op schoot mogen hebben net zo als er een baby geboren is. ik ben het er niet mee eens en zeg dat het beter is om er rustig aan te doen zodat het kindje leer wie wij zijn en dan na een paar weken het nog eens bekijken. in de omgeving krijg ik nu allemaal comentaar dat ik er te veel mee bezig ben dat ik van een mug een olifant maak, ik wordt er zo moe van wie weet raad.

groeten van anja

• silvia

het is toch erg belangrijk om het in het begin rustig aan te doen met visite en het vasthouden door andere mensen ivm de hechting naar julli toe , het kind moet kunstmatig eenkennig worden en zo leren dat jullie zijn/haar ouders zijn.kijk eens bij mensen op hun site of er een stuk geschreven is over hechting,ik weet dat enkele mensen dat hebben ,ik weet zo even niet welke site, maar als je even zoekt vind je ze wel.groetjes silvia

• silvia

anja , ik heb een site gevonden waar je op kunt kijken, www.adoptie-taiwan.tk ,er zijn er nog wel meer als je zoekt. groetjes silvia

• Elly

Wij hebben destijds er voor gekozen om het zeer rustig aan te doen in het begin. Pas in de 2e week kregen wij visite. En dat ging mis. Onze dochter (3jr) dacht dat ze weer weg moest. In de vierde week wederom een poging. Ook dat mislukte. Toen zijn wij bij mensen langs gegaan. En dat ging wel. Ze ging immers daarna weer samen met ons terug naar het veilige nest. Pas na 6 maanden had ze zoveel vertrouwen dat ze wist dat ze niet meer weg hoefde en konden wij ook gewoon visite ontvangen. Ik zou het op schoot zitten bij anderen zeker niet toelaten. Ze moet eerst weten dat jullie samen met haar een gezin vormen.

• Alice

Hallo,

Wij hebben 4 mnd geen visite gehad (alleen opa en oma)

Als onze zoon pijn heeft roept hij om mij en hij kijkt ons recht in de ogen, ze zeggen dat dan de hechting goed is, wij doen het bij het volgende kind weer precies zo.

Ik heb juist heel erg genoten van die 4 mnd, na die tijd hebben wij een feestje gegeven.

Probeer je man uit te leggen dat het echt heel belangrijk is dat het kind zich aan jullie hecht en aan niemand anders.

Gr. v. Alice

• Nancy mama van Sen en Jurre

Bij onze eerste zoon hebben we het de eerste week een beetje rustig aan gedaan en daarna rustig alles toe gelaten. Natuurrlijk wel goed gekeken wat hij er zelf van vond. Ik denk namelijk dat kinderen het prima zelf aan geven wat ze wel en niet leuk vinden. Bij onze tweede hebben er voor gekozen om een welkomst feest te geven ongeveer 4 weken na onze thuiskomst. Dit was echt super geslaagd. En ik raad het echt iedereen aan. Zo heb je op 1 zondag middag alles gehad. En heb je zelf niet het idee dat je van alles moet.

Nancy

• angela

ja,dat lijkt me ook wel wat ja,zo'n welkomstfeest.heb je in 1 keer alle visite gehad.ja,verder nergens om hoor,maar het is natuurlijk enorm druk,zowel voor jezelf als voor het kind,als er elke week mensen langskomen….