Wachttijd gezinsonderzoek

• Anja

Beste mensen,

Onze VIA-voorlichtingsbijeenkomsten hebben we 29 juni j.l. afgerond, wat is de wachttijd voor het gezinsonderzoek van de Raad v Kinderbescherming regio Den Haag? Ik heb inmiddels van de VIA begrepen, dat de papieren volgende week naar Den Haag verstuurd zouden worden!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Anja.

• Yvonne

Hallo Anja,

Helaas…… Toevallig sprak ik vrijdag een stel wat al een half jaar wacht op de start van hun gezinsonderzoek door de Raad van Kinderbescherming in Den Haag. Ze bellen zo'n beetje om de 3 weken, maar krijgen steeds te horen dat ze als tweede op de lijst staan. Dat lijkt dan snel, maar ongeveer alles heeft voor de Raad blijkbaar een hogere prioriteit dan adoptie.

Ik was al helemaal niet blij toen ik dit hoorde, maar ach, wij doen pas VIA in mei 2005, misschien verandert er tegen die tijd wel wat. Maar voor jullie is het op zijn zachtst gezegd heeeel erg vervelend, heb je al zo'n anderhalf jaar op VIA gewacht, komt er nog een half jaar Raad achteraan.

Veel sterkte met wachten in ieder geval.

groetjes,

yvonne

• Renske

Hoe zit dat eigenlijk in Noord Holland (omgeving amsterdam) qua wachttijd?

• Anja

Hoi Yvonne,

Heb inmiddels van de Raad begrepen, dat de gezinsonderzoeken voor 1januari moeten zijn afgerond!

Groetjes,

Anja

• Yvonne

Gelukkig voor jullie, betekent toch dat je over ongeveer een half jaar de BT in je zak hebt:-)

• Angelique

hallo Anja zaten wij niet in dezelfde Via cursus. Aan al dat wachten lijkt wel geen einde aan te komen sinds kort heb ik contact met mensen uit onze regio. Zij hebben in okt via afgerond en hadden in febr de toestemming. Nog maar effe wachten dus

groetjes Angelique

• Anja

Hoi Angelique,

In welke regio en data had jij dan de VIA voorlichting?

Groetjes,

Anja.

• Angelique

wij hebben de cursus op dezelfde datum afgerond in Tilburg

groetjes angelique

• Anja

Hoi Angelique,

Nee, ik denk dat je een ander echtpaar op de VIA hebt ontmoet, want wij hebben namelijk in Rotterdam de voorlichting gehad. Dat maakt niet uit hoor, wij vinden het wel leuk om van (aspirant)-ouders iets te horen!

Heb je zelf al iets gehoord van de Raad? Misschien heb je al een eventuele keuze kunnen maken qua vergunninghouder/land.

Zelf hebben wij inmiddels gekozen voor Wereldkinderen en Colombia.

Groetjes,

Anja.

• Angelique

Van de raad hebben we nog niets gehoord tijdens de cursus werd ons verteld dat we waarschijnlijk is september wel iets zouden horen. Wij zijn in febr bij wereldkinderen geweest op de opendag en in april bij meiling dit sprak ons het beste aan wij denken aan Taiwan meerdere kinderen zijn welkom leeftijd tot een jaar of 5.