Wachttijd gezinsonderzoek

• Anja

Hoi Angelique,

Je kunt alvast controleren of je papieren van de VIA zijn doorgestuurd naar de Raad v Kinderbescherming. Deze kun je ook bellen, wel je geduld bewaren, vriendelijk vragen, enz., je krijgt hierdoor vriendelijk een duidelijk antwoord (doe ik namelijk ook en dat zijn ze helemaal niet gewend)!!

Vragen wanneer het gezinsonderzoek kan plaatsvinden, b.v. i.v.m. geplande vakantie.

Wat ik als advies van Wereldkinderen kreeg, zorg dat je alvast een keuringsarts regelt, deze kan je keuren wanneer je bericht van de Raad krijgt. Hoe sneller dit gaat, hoe sneller je aan de beurt komt bij de Raad!

Groetjes,

Anja.

• Angelique

bedankt voor de tip om eens te bellen. Een arts voor de keuring is al geregeld in onze praktijk zitten meerdere artsen mijn eigen arts vertelde dat èèn van de andere artsen de keuring zou kunnen doen. Op deze manier heb je toch een bekende arts.

• Anja

Hoi Angelique,

Ook wij hebben info gekregen van onze eigen huisarts. Hij heeft ons doorverwezen naar een vrouwelijke collega van hem. Zij doet net zoals onze huisarts, heel veel voor onze medemens die in Nederland verblijven.

Zij vindt adoptiekeuringen de grootst mogelijke onzin, want elke ………krijgt kinderen. Wij krijgen alleen een gesprek, weten wij al. Voor de rest heef zij info gekregen van onze huisarts. We krijgen een gewoon consult bij haar, die wordt betaald door onze zorgverzekeraar. Anders moet je deze zelf betalen!

Groetjes,

Anja.

• Angelique

Op 9-8 heb ik op aanrade van je tip de raad voor kinderbescherming gebeld met de vraag of de papieren al waren doorgestuurd. Na 4x te zijn doorverbonden wisten ze te vertellen dat ze van ons nog geen papieren hadden ontvangen. Ze gaven als advies contact op te nemen met justitie. Zo ver ben ik niet meer gekomen want 10-8

kreeg ik een brief van VIA dat de papieren waren doorgestuurd. Maar even afwachten of we snel iets horen en anders bel ik wel weer.

groetjes angelique

• Anja

Hoi Angelique,

Wat fijn om dit te horen, jullie zijn ook weer een stapje verder. Zelf ga ik do/vrij. bellen, wanneer wij de medische keuringen kunnen verwachten (uiteraard weer supervriendelijk, maar toch heel duidelijk)!

Ben benieuwd, laat het wel even weten.

Groetjes,

Anja.

• Angelique

Vandaag was het zover we zijn naar een huisarts geweest voor de keuring.

Alles was gelukkig in orde deze arts was ook erg schappelijk wat betreft de kosten want deze kunnen blijkbaar nogal uiteen lopen ze rekende maar een keuring voor ons samen. Ik heb vandaag uiteraard de papieren weer terug gestuurd naar de Raad van de kinderbescherming nu maar weer wachten op het volgende.

Succes met het bellen ik hoop dat je iets meer hoort.

groetjes Angelique

• Anja

Hoi Angelique,

Geweldig, dat wij zo kunnen mailen!

Gefeliciteerd met de goedkeuring!

Afgelopen dinsdag kreeg ik de kriebels en ben alvast gaan bellen met de Raad.

Na 3x te zijn doorverbonden kreeg ik te horen, dat wij volgende week de papieren voor de keuring zouden ontvangen. Voor de rest kon ze me nog geen antwoord geven. Oh ja, wij zitten bij afdeling 51.

Volgens mij was mijn positiviteit doorslaggevend, want ze ging helemaal voor mij op zoek. Het blijkt maar weer dat iedereen “gevoelig” is voor vriendelijkheid, en ik krijg dan duidelijk te horen wat ik graag zou willen!

Gelijk een afspraak gemaakt met onze keuringsarts, onder voorbehoud. Mochten wij de papieren sneller krijgen dan wil ik de afspraak vervroegen.

Hierna race ik met de papieren naar Den Haag en geef deze bij de Raad af.

Ondertussen…………ren ik elke dag naar de brievenbus, in de hoop dat de brief erbij is!!

Nou Angelique, we horen wel weer van elkaar, maar dan zal je er Anja dVW achter zien, want er schrijft nog iemand met dezelfde voornaam!!

Groetjes,

Anja dVW.

• Angelique

hoi anja

succes ik hoop dat je brief er snel bij zal zitten.

wanneer er verdere ontwikkelingen zijn zoeken we wel weer contact.

groetjes Angelique