Ouderschapsverlof

• MamaTal

Ben benieuwd of je ook recht hebt op ouderschapsverlof als je een adoptiekindje krijgt…

• vivianne

Wij werken allebei in de gezondheidszorg en hebben , gewoon, recht op ouderschapsverlof.

groetjes vivianne

• Sabine

Het enige waarvan sprake moet zijn om recht te hebben op ouderschapsverlof is dat je wettig ouder bent van een kind tot ? jaar (zit een leeftijdsgrens aan maar dat ben ik even kwijt). Door adoptie wordt je wettig ouder met alle rechten en plichten van biologische ouders.

De manier waarop het verlof ingevuld kan worden kan wel per CAO verschillen. Ik zou het even checken bij je werkgever.

• Nancy mama van Sen en Jurre

Ik ben sinds 4 weken weer aan het werk nadat ik ongeveer 6 weken aaneengesloten ouderschapsverlof heb gehad omdat we onze tweede zoontje op hebben gehaald uit de Filippijnen.

• carola

Hallo,

Bedoel je misschien betaald verlof? Bij adoptie heb je wettelijk recht op 4 weken betaald verlof, sommige werkgevers geven wel meer maar dat zijn ze niet verplicht.

Ik heb 6 weken gekregen en heb daarna ouderschap verlof voor een half jaar, dit is echter onbetaald.

succes,

Carola

• happy mamma

\Als je op de adoptie pagina het woord adoptieverlof intoetst kom je een side tegen van het Ministerie van Sociale zaken en Werkgelegenheid Het SZW en daar staat alles over adoptie verlof.Heb het zelf net ook op gezocht.

groeten van een moeder op een roze wolk