leeftijd kind

• THELMA

Beste allemaal,

sinds maart dit jaar heb ik een BKA-nummer. Omdat we niet gehuwd zijn (al wel heel lang samenwonend) heb ik als alleenstaande adoptie aangevraagd. Ik ben nu 37 mijn partner 38. We willen graag een zo jong mogelijk kindje. Door alle info die ik er nu over gelezen heb, lijkt me dat China voor ons een goede keuze is. Ik kom er niet goed achter hoe oud dat kindje dat zal zijn, is er een max aan leeftijdsverschil met de oudste ouder? Wie o wie, helpt me verder

groetjes Thelma

• lin

ik zou gewoon even kontakt opnemen met de vergunnighouders, kind en toekomt werkt momenteel het snel met de procedure.

heel veel succes met alles. groet van lin

• Annalies

Max leeftijds verschil met oudste ouder is 40 jaar.

Bij een alleenstaande procedure waarbij diegene samenwoont, wordt volgens mij ook naar de leeftijd van de andere partner gekeken.

maar de eisen staan wel op de site bij de vergunninghouders voor China.

www.wereldkinderen.nl

www.kindentoekomst.nl

www.meiling.nl

Kind en Toekomst heeft nog steeds de kortste wachtlijst.

• jacqueline

Gezien jullie leeftijd kan je volgens mij inderdaad alleen bij China voorkeur opgeven voor een baby tussen de 0 en 12 maanden !

Wij kwamen namelijk ook op China uit ivm dezelfde wens als jullie, ik ben nu 37 en Erik is 39.

Wij zijn trouwens net een maand terug met onze dochter !

• THELMA

Hoi Jacqueline

Leuk om te horen. Hebben jullie het via Wereldkinderen gedaan? Hoe lang heeft het totaal geduurd?

Veel succes met jullie dochter, hoe oud is ze?

Ook de anderen vast bedankt voor jullie reactie en tips, het helpt mij weer een beetje op weg. Het valt toch nog niet mee om de goed info te krijgen over leeftijden, ook niet op de sites van de verguninghouders,

groetjes Thelma

• jacqueline

Ja, wij hebben het via wereldkinderen gedaan en wij hebben onze aanvraag september 2000 verstuurd en we zijn 7 juli dit jaar afgereisd, iets minder dan 4 jaar dus !

Met onze Nina gaat het prima, ze is van 16-06-2003 en we genieten iedere dag met volle teugen van haar !

Ik wens jullie veel succes met jullie keuze !

• Annalies

Kijk ook even op de vernieuwde site bij de stichting adoptievoorzieningen.

www.adoptie.nl

onder het kopje adoptie procedure bij veel gestelde vragen. staat een heel stuk over leeftijdseisen.