Adoptie en ziekte

• Yvonne en Felix

Wij zijn aan het denken over adoptie. Er is echter een probleem: ik (yvonne) ben chronisch ziek. Nu hebben wij twee verschillende verhalen gehoord.

Eentje waarbij gezegd wordt dat wij nooit in aanmerking zullen komen voor adoptie (ivm ziekte) en een ander dat er op 1 naam geadopteerd kan worden.

Graag zou ik willen weten hoe het nu werkelijk zit.

ALvast bedankt

• karel

Het ligt eraan wat voor ziekte. Kanker bijvoorbeeld, moet 5 jaar weggebleven zijn, voordat je mag adopteren.

Het mag in ieder geval geen ziekte zijn waaraan je snel kunt overlijden. Dit is wat ik weet. Je kunt ook verschillende vergunninghouders bellen en de vraag voorleggen. Het is ook per land verschillend wat wel en niet geaccepteerd wordt.

K

• Ina

Ik zou gewoon de vergunninghouders gaan bellen

zij kunnen je vast wel meer vertellen.

Zelf heb ik suikerziekte en dat is geen probleem.

Wij verwachten binnen nu en 3 maanden een voorstel

uit China.

Ina

• Alice

Hallo Ina,

Wanneer zijn de papieren van jullie naar China gestuurd?

Als alles mee zit krijgen wij ook rond die 3 mnd een voorstel.

Gr, v, Alice

• mama van 1 Colombiaatje

Helaas spreek ik uit ervaring als ik zeg dat Diabetes (suikerziekte) wel degelijk een probleem kan zijn.

Hierdoor kwamen wij voor meerdere landen niet in aanmerking.

Uiteindelijk zijn wij de trotse ouders geworden van een Colombiaantje (uit een particulier kindertehuis). Dus het is goed gekomen…

• Cynthia

Misschien dat iemand hier toevallig ervaring mee heeft;hoe zit het met hartziekte?Kom je dan in aanmerking of niet?Als niemand het weet bel ik de vergunninghouders op!

• Annalies

Epilepsie kan een reden zijn om niet bemiddelbaar te zijn.

Ik ken een stel waarvan de vrouw epilepsie heeft. ze hadden de beginsel toestemming in de zak maar Wereldkinderen heeft geweigerd te bemiddelen.

• froukje

misschien is het dan verstandig toch eens bij een andere vergunninghouder te gaan vragen

froukje

• Annalies

Dat zouden ze gaan doen.

Maar ik heb nog niet gehoord hoe het afgelopen is. Heb alleen zijdelings contact met ze.

• Martje

En hoe zit dat dan met SLE (Lupus?)

Heeft iemand meer info over naar welke bemiddelaar je dan het best kunt bellen/ cq contact mee op kunt nemen? Er moet er toch 1 zijn die meer verstand heeft van medische zaken.

(Als je bij alle bemiddelaars eerst alle gegevens moet sturen en dan steeds moet wachten wordt je daar ook niet vrolijk van, helemaal niet als je dan ook nog eens geweigerd wordt.)

We zijn vooral blij met positieve reacties! BVD