toestemming leeftijd kindje waarop gebaseerd ?

• sindy

Kan iemand mij vertellen waarop de de toestemming voor bepaalde leeftijd van kindjes gebaseerd is (doel ik vooral op Colombia, weet niet of het elders ook zo is geregeld). Sommige echtparen krijgen toestemming voor een kindje van 0-12 mnd, anderen voor een kindje van 12-24 mnd en weer anderen vanaf 24 mnd. Waarop is die toestemming gebaseerd. Op de leeftijd van de echtparen of de indruk die ze maken in een rapport ?? Het is niet zo dat zij er zelf voor kiezen (wat ik lees op versch. websites).

Groetjes Sindy

• marianne

je kan vooraf aangeven bij je intakegesprek waar je voor kiest, dus kies je een jong kindje, dus een baby, dan geldr dit algemeen voor 0-24 maanden meen ik, dus het ene kindje dat word voorgesteld zal 8 maanden zijn, maar een ander kindje kan 15 maanden zijn, allen vallen ze dan onder een baby, volgens mij kan je dit terugvinden op de site van wereldkinderen, maar zeker weten doe ik dit niet, succes

• Patricia

De leeftijd van het kindje is gebaseerd op de leeftijd van de ouders,als je onder de dertig bent is de leeftijd van het kindje tussen de 0 en 12 maanden.

Het hang ook af van wat je in heb gevuld van operabel of niet operabel,dan kan het zijn dat als je boven de dertig bent je een voorstel krijg van een jonger kindje.

De leeftijd waar de kinderbescherming toesteming voor geeft klopt lang niet altijd met de leeftijd van het land.

• lin

Voor china mag je pas vanaf 30 adopteren, ik ben nu 33 wij gaan voor een kindje van 0 tot 12 maanden.

groet van lin

• marianne

de bovenste zin van jou klopt niet hoor, zie site wereldkinderen, wij waren ook boven de dertig, en nu de trotse ouders van een dochter, ze was 4 maanden toen ze aankwam, maar als je meer info hier over wil, zie wk, hier staat alles duidelijk op, succes

• sindy

Marianne, ‘tegen’ wie heb je het nou ? ‘de bovenste zin klopt niet’, ik snap dat niet helemaal… !

En uit welk land kwam jullie kindje van 4 maanden ?

Groetjes Sindymarianne schreef:

>

> de bovenste zin van jou klopt niet hoor, zie site

> wereldkinderen, wij waren ook boven de dertig, en nu de

> trotse ouders van een dochter, ze was 4 maanden toen ze

> aankwam, maar als je meer info hier over wil, zie wk, hier

> staat alles duidelijk op, succes

• Meta

Hoi,

De adoptieautoriteiten in Colombia hebben strikte regels t.a.v. de leeftijd van de ouders. Zoveel te jonger de ouders, zoveel te jonger het voor te stellen kindje kan zijn. Als je belt met de vergunninghouder kan deze op basis van jullie leeftijden aangeven voor welke leeftijd qua kindje je in aanmerking komt. Ik heb dit zelf ook gedaan bij Hogar.

Als je bijv. eind dertig bent beiden, dan kom je niet meer in aanmerking voor een kindje onder de twaalf maanden, waarmee de NL regel (leeftijdsverschil niet groter dan 40 jaar) dan niet meer telt.

Groeten,

Meta

• marianne

sindy, ik schreef mijn antwoord als reactie op patricia, onze dochter kwam uit Kore, dit land is nu helaas gesloten voor adoptie

• Patricia

Marianne mijn zin klopt wel voor Colombia als je via Hogar adopteerd.

• Annalies

Mijn oudste zoon komt uit Korea en was net geen 9 maanden oud bij aankomst.

Onze tweede zoon kwam met 8 en een halve maand thuis op 4 april 2004 en toen was ik op 3 maanden na 40 jaar.

Tot de leeftijd van 38 kan je je inschrijven voor Taiwan voor een jong kind.

dus deze regel gaat ook niet op voor Taiwan.

(www.meiling.nl)